Avatar billede daihatsu Nybegynder
18. oktober 2000 - 22:43 Der er 2 kommentarer og
3 løsninger

Slette nyere drivere helt.

Hvordan kan man slette drivere helt? Jeg har installeret nogle nyere drivere, som viste sig ikke at virke optimalt.

Så fjernede jeg driverne, og installerede de gamle. Men nu finder windows98 de nye drivere når jeg starter op, og jeg får ikke mulighed for at vælge om de skal installeres.

Er der en smart metode til at løse dette problem?
Avatar billede kk3010 Nybegynder
18. oktober 2000 - 23:07 #1
Drivere til hvad, hvilke drivere taler du om. Er det drivere til dit grafikkort eller drivere til din cdrom.
Det kan også være at du egentlig bare havde behøvet at opgradere din bios.
Avatar billede daihatsu Nybegynder
18. oktober 2000 - 23:10 #2
Det er til et Mpeg-kort...
Avatar billede claus_k_larsen Nybegynder
18. oktober 2000 - 23:35 #3
Det kan gøres ved at søge efter navnet på dit Mpeg kort i c:\\windows\\inf.
filen hedder ????.inf. Den kan du derefter omdøbe eller slettes(Hvis du tør) Derefter kan Windows ikke finde de nye drivere og spørger efter en driver.
Avatar billede denboj Nybegynder
19. oktober 2000 - 10:17 #4
hmm nu sidder jeg på en win 95 - men det skulle være nogenlunde det samme -

prøv at instalere kortet i første omgang som du jo ikke kan blive fri for - højreklik på denne computer - enhedshåndtering - vælg kortet - egenskaber - driver - oplysninger om driverfil

ca. her skulle stierne ligge :-)

Et alternativ er at vælge kortet i enhedshåndteringen som før - og så vælge at opdatere driverne til de nye drivere - her skal du selv vælge at angive en placering - og du vælger så stedet hvorfra de ligger :-)

held og lykke
mvh Denboj
Avatar billede kousholt Nybegynder
21. oktober 2000 - 02:54 #5
hvis du vil være fri for diverse driveroplysninger sidder fast i din systemdatabase ..så den hurtigste og letteste måde er at afinstallere pågældende kort - genstart
og systemdatabasen er for det meste renset..
derefter installere du kortet og genstarter og du kan ændre instillingerne fra bunden...