Avatar billede ssimon2 Nybegynder
12. december 2002 - 10:52 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Brugernavn i MSSQL

Er det muligt at udtrække brugernavnet for den bruger der er logget ind. Det skal bruger til at lave et view hvor man kun kan se sine egne data - dvs. at jeg skal bruge brugerens login i select sætningen.
Avatar billede jerk Nybegynder
12. december 2002 - 11:49 #1
prøv select suser_sname() (eller suser_name() i 6.5 vist nok)
Avatar billede lgy Nybegynder
12. december 2002 - 11:50 #2
Du kan bruge Session_user(se eksempel) det burde virke i forbindelse med dit view.
-------
DECLARE @session_usr char(30)
SET @session_usr = SESSION_USER
SELECT 'This session''s current user is: '+ @session_usr
GO
-------

Lars