Avatar billede tejs Nybegynder
18. oktober 2000 - 21:19 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Spil virker ikke under Win2000

Jeg har en del spil som ikke virker længere siden jeg installerede Win2000. Det er bl.a. Colin McRae Rally og GTA2 - hvad kan man gør for at få dem til at virke..?

Jeg får en eller anden hukommelsesfejl, men det er i hvert fald ikke fordi der er for lidt RAM i...

Tejs
Avatar billede berdin Nybegynder
18. oktober 2000 - 21:32 #1
Prøv at gå på hjemmesiden for spillet, og se om de har lavet en opdatering til spillet, grunden til at de ikke vil køre under Win 2000 er fordi at win 2000 er en NT version hvor win \'98 eller \'95 ikke er.
Avatar billede vandhunden Nybegynder
18. oktober 2000 - 21:39 #2
Win2000 er generelt egentlig ikke beregnet til at spille på. Dertil udgav de winME...
Avatar billede teknik Juniormester
18. oktober 2000 - 21:42 #3
Kontroller lige at dine Direct3D funktioner virker.
-Kan gøres med Testprogrammet til DirectX DXdiag.exe
-ligger i Windows folderen.
Har selv haft lignenede problemer indtil jeg forkastede Win2K...
Nyeste drivere burde hjælpe på det, men i Maj var der ikke mange
Drivere ude til Win2K
Avatar billede smiske Nybegynder
19. oktober 2000 - 00:43 #4
Grunden til du oplever de problemer er fordi Windows 2000 IKKE understøtter DirectX (som flere og fler spil kræver) og dermed ikke giver dig direkte adgang til din hardware. Det er der i princippet intet at gøre ved.  Medmindre spiludbyderen laver en driver direkte til Windows 2000 er der intet at gøre, så vil dine spille ikke komme til at virker derunder.
Avatar billede smiske Nybegynder
19. oktober 2000 - 00:45 #5
Det skal lige siges at spil der ikke kræver DirectX, for eksempel Age Of Empires, vil som regel fungere fint under Windows 2000.
Avatar billede Slettet bruger
19. oktober 2000 - 01:27 #6
Har du tjekket spillet med Apcompat.exe, som ligger i support mappen på win 2000 CD\'en?
Avatar billede sen8or Nybegynder
19. oktober 2000 - 01:39 #7
Hejsa Tejs,

Du kan også evt. prøve at oprette en \"bruger\" og så starte op som \"brugeren\" - det hjælper på eks. Soldier Of Fortune!

Med venlig hilsen
SEN8OR
Avatar billede 3rdpixel.hove Nybegynder
19. oktober 2000 - 02:14 #8
Kunne være fordi disse spil er baseret på gode gamle ms dos ? kender ikke de to spil !
Avatar billede tejs Nybegynder
19. oktober 2000 - 11:01 #9
Hvad angår DirectX så er det ikke muligt at installere den under Win2000 fordi den allerde er der... De drivere som man installerer med DirectX ligger standard i Win2000 installation - det er hvad der står på DirectX websitet under FAQ...
Avatar billede sen8or Nybegynder
19. oktober 2000 - 13:49 #10
Hejsa Tejs,

Du har naturligvis ret mht. Direct X!

Med venlig hilsen
SEN8OR
Avatar billede martens Guru
19. oktober 2000 - 17:15 #11
Det smiske skriver er IKKE korrekt !
W2K understøtter DirectX - Kig lige i System32 !
Der ligger dxdiag.exe.

Mange spil virker desværre ikke under w2k, men en del kører faktisk MEGET bedre end under W9X samt Wme. Half-Life f.eks. samt Rally Championship-
Det virker som om, at der er mere \"styr\" på grafikken.
mvh martens

en w2k-freak
Avatar billede Slettet bruger
19. oktober 2000 - 18:45 #12
Det er ikke directX der er et problem under windows2000, det er som regel diverse drivere. Her er windows 2000 meget følsom, der skal ikke meget ved siden af før så accepteres en driver ikke eller også går systemet i stå! Windows 2000 er lige så god til spil , som windows 98, hvis blot tingende er ok. Dog er der problemer med dos spil.
Avatar billede pcud Nybegynder
17. november 2000 - 07:59 #13
Prøv og hent directx8, det virker for mig med alle spil som ikke kunne køre før. bla. NHL 2001, revolt
Avatar billede tejs Nybegynder
01. december 2000 - 00:15 #14
Der er vist ingen rigtige svar i luften..