Avatar billede fomse Nybegynder
12. december 2002 - 00:11 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Computeren slukker ikke!!!

Jeg har installeret WinXP-Pro og når jeg lukker ned så slukker computeren ikke!! Der står bare at "du kan nu slukke computeren".
Jeg vil gerne have at den automatisk slukker, hvordan gør jeg det?

Fomse:-)
Avatar billede hcma Novice
12. december 2002 - 01:21 #1
Kontrolpanel -> Strømstyring -> Fanebladet Avanceret -> og under Afbryderknapper vælger du det vil have.
Avatar billede fomse Nybegynder
12. december 2002 - 15:59 #2
catbody>>

Jeg har kun disse muligheder:

-Always show icon on taskbar
-Prompt for password when computer resumes from standby

Jeg har ikke disse afbryderknapper du skriver.

Fomse:-)
Avatar billede stampehansen Nybegynder
12. december 2002 - 16:04 #3
Har det virket med andre OS?
Avatar billede hcma Novice
12. december 2002 - 21:03 #4
I min version af WinXP (dansk)er der under fanebladet Avanceret en lille blok med "indstillinger" hvor de 2 ting du skriver er nævnt. Lige under er der en ny blok med overskriften: Afbryderknapper, og i denne er der en mulighed hvor man kan vælge hvad afbryderknappen skal generere når den trykkes på og som anden mulighed hvad dvaleknappen skal generere.
Avatar billede fomse Nybegynder
12. december 2002 - 21:47 #5
Fandt selv ud af det!! Skulle i Bios og stille APM > enable

Jeg er sku' i julehumør du får pointene alligevel:-)

Fomse
Avatar billede hcma Novice
13. december 2002 - 01:39 #6
Det havde du ikke behøvet, da du jo selv fik tanken at gå ind i bios for at gøre det muliggøre AAPM (Advanced Power Management = Avanceret Strømstyrng),men takker mange gange  ;o))

HC