Avatar billede vandhunden Nybegynder
18. oktober 2000 - 20:01 Der er 11 kommentarer og
2 løsninger

Scandisk og at lukke win

Hver gang jeg starter computeren kører den scandisk og siger at jeg ikke har lukket windows korrekt, men det har jeg altså. Selvom jeg synes måske den lukker lidt hurtigt ned. Men den kører scandisk (i dos) hver gang alligevel... Hvad er problemet (læses: hvordan løser jeg problemet UDEN at deaktivere scandisk helt)
Avatar billede dcasso Nybegynder
18. oktober 2000 - 20:04 #1
Kan du ikke lige prøve at sige, hvad der sker, hvis du slukker alle programmer i hukommelsen via CTRL+ALT+DEL og derefter lukker pc\'en, for hvis problemet stadig er der efter at du har lukket alle problemer manuelt, så har dit Windows et problem, ellers er det et af de programmer som du fik lukket ned, der er skyld i det.
Avatar billede elcoolio Nybegynder
18. oktober 2000 - 20:29 #2
Jeg har været ude for samme problem mange gange og hver gang har det været fordi systemet mener der er beskadigede sektorer på din HD...
Løsning: Lad Scandisk køre... eller foretag en fuld Scandisk inde i Windows med overfladecheck og det hele slået til! Sådan slap jeg for det... og den har faktisk altid ret når den mener der er de skadet sektorer!

Håber det virker!
ElCoolio
Avatar billede larry Nybegynder
18. oktober 2000 - 20:44 #3
Tips til ALLE WIN9X systemer:

[Start][Kør][MSCONFIG][ENTER]

Vælg [Avanceret][Deaktiver Scandisk efter forkert lukning af computeren]

Det siger vel sig selv ...

Så ka\' du tillade dig af \"bare ta\' kniven\" og slukke når som helst.

Jeg gør altid dette funktion for mine \"kunde\" instalationer.

Denne programstump er IKKE med i standard [Start] menuen - men burde jo være det...

Der er mange andre punkter i programmet - prøv selv...

Mvh
Michael Johansen
Avatar billede tigerdyr Nybegynder
18. oktober 2000 - 21:28 #4
>>|arry, det gør jo netop som vovsen siger, han ikke vil have det...(\"læses: hvordan løser jeg problemet UDEN at deaktivere scandisk helt\")

>> Vandhund, nu er det ikke sådan så din maskine er over 900MHz vel ??
For så har MS altså erkendt at de ikke har nogen løsning på problemet endnu...95/98/Me lukker for hurtigt ned på maskiner der kører mere end 900MHz, hvilket betyder at ikke alle data bliver gemt/programmer afsluttet, inden strømen ryger (på ATX)
Avatar billede vandhunden Nybegynder
18. oktober 2000 - 21:49 #5
--> tigeren
Celeron 500 såmænd, men ellers så passer beskrivelsen meget godt at det virker lidt som om at den cutter strømmen før windows er lukket... spooky, ik?

--> Larry
Har du ikke tænkt over at der KAN være en grund til at scandisk bliver kørt. Det er nok ikke noget de bar sådan lige har fundet på. Måske kan man beskadige sektorer ved at \"ta\' kniven\"...
Avatar billede vandhunden Nybegynder
18. oktober 2000 - 21:51 #6
(--> tigerdyr=knud???) .o0:-)
Avatar billede tigerdyr Nybegynder
18. oktober 2000 - 22:20 #7
Knud ??, øhh, knuds corner ?? if so Yes! else nope :O)
du har ikke installeret et eller andet \"turbo\" nedluknings værktøj eller andet, der skulle skynde nedlukningen vel ?
Avatar billede vandhunden Nybegynder
19. oktober 2000 - 09:21 #8
Næ det har jeg ikke, jeg har lige formaterert computeren, men det hjalp heller ikke...
Avatar billede vandhunden Nybegynder
19. oktober 2000 - 09:24 #9
--> tigerdyr, det var bare fordi jeg kender en der hedder knud som også går under navnet tigerdyr... Så troede jeg lige det var dig...
Avatar billede tigerdyr Nybegynder
19. oktober 2000 - 10:40 #10
stor cache på din(e) diske ???... det er der problemet opstår med de hurtigere maskiner, at diskenes cache er for stor og ikke når at blive tømt inden der slukkes!
Avatar billede milo Nybegynder
20. oktober 2000 - 09:00 #11
vandhunden>>har du prøvet at lade scandisk fuldføre, i stedet for at annullere den... har selv prøvet den blev ved med at komme i opstarten, netop ind til jeg lod den køre ud...derfor kommer scandisk stadig selvom du lukket din computer rigtigt ned... :)

ka jo godt være sådan et simpelt svar løser dine probs... :)

Avatar billede elcoolio Nybegynder
21. oktober 2000 - 21:57 #12
nøjagtig som jeg foreslog i starten....
Altid rart at miste pointene...;-)

ElCoolio
Avatar billede elcoolio Nybegynder
21. oktober 2000 - 21:58 #13
sorry... så ikke at mit svar var accepteret... Tager orderne i mig igen og slynger en undskyldning afsted istedet!*S*
ElCoolio