Avatar billede ffn Nybegynder
11. december 2002 - 18:47 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

2 dynamiske IP add. eller router?

På oncable.dk kan følgende læses

---
Med WebSpeed kan du, udover den offentlige ip-adresse du får tildelt automatisk, købe en én ekstra offentlig, dynamisk ip-adresse. Den koster 10 kr. pr. måned. Du kan dermed have to pc'ere på internettet samtidig. Men du er her nødt til at købe en hub eller en switch, som du skal slutte til dit kabelmodem – og derefter slutte dine pc'ere på. En sådan kan du købe mange steder, men den forhandles ikke sammen med WebSpeed.
---

Jeg vil høre hvad forskellen på at have en router eller 2 ip addresser ?
Avatar billede siz23 Nybegynder
11. december 2002 - 19:02 #1
med en router laver du dit eget net. som vil sige at du kan have næsten ubegrænset antal maskiner på nettet. (kan ikke det huske hvor mange men det er lang mere end du har brug for ;)

Ulempen ved en router er, at du skal sætte den op vær gang du skal lave en server funktion, som skal værer tilgængelig udefra (alså fra internettet).

dette er kort fortalt.
håber du kunne bruge det.
Avatar billede willi Nybegynder
11. december 2002 - 20:11 #2
Hvilket styre system anvender du?
Avatar billede ffn Nybegynder
11. december 2002 - 22:21 #3
win2k
Avatar billede slowboat Nybegynder
12. december 2002 - 00:06 #4
Jeg ville vælge en router med firewall og indbygget 4-ports switch til 5-600 kr. Så behøver du kun een ip-adresse, og får i tilgift LAN.
Avatar billede jimd Nybegynder
17. december 2002 - 23:32 #5
Routeren fungerer som en DHCP-server for dit LAN, og du har mulighed for forskellige konfigurationer på den. Hvis du holder netparty er det rart med router :-) Ellers vil det blive billigere for dig med 2 dyn. ip-adresser.
Avatar billede ffn Nybegynder
22. december 2002 - 16:36 #6
jeg har valgt en router og en fast ip adresse!
Avatar billede ffn Nybegynder
22. december 2002 - 16:38 #7
jimd du svarede ikke men kommenterede kun og jeg ville lukke dette spørgsmål. Husk at svar næste gang ellers havde jeg delt pointen til dig siz23