Avatar billede jesperw Nybegynder
30. juli 1999 - 23:58 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Fejl ved netværk

Jeg kører Nt Workstation, og når den kommer ind i selve windows kommer den med netværksfejl ved protokollen "server", den siger at den mangler "serverlager" hvad betyder det og hvordan rettes det

Jesper Wolff
Avatar billede floffy Nybegynder
31. juli 1999 - 00:18 #1
Serverlager kunne jo både være hukommelse eller hardiskplads? Er det nok?
Avatar billede hayabusa Nybegynder
31. juli 1999 - 00:26 #2
Jeg vil sige det samme som Floffy...

Hygge
Avatar billede floffy Nybegynder
31. juli 1999 - 00:29 #3
Så siger du det med stavefejl :)

Serverlager kunne jo både være hukommelse eller harddiskplads? Er der nok?

:)

Avatar billede floffy Nybegynder
31. juli 1999 - 00:35 #4
Du har muligvis installeret netkort uden at tilføje den seneste service-pack:

http://support.microsoft.com/support/kb/articles/q151/4/27.asp
Avatar billede jesperw Nybegynder
31. juli 1999 - 00:36 #5
Hukommelse 64mb
harddisk plads ledig 1.25 gb
Sååååå

men det sjove er at det har virket, og den begyndte bare på det uden at jeg har pillet ved noget...
Avatar billede floffy Nybegynder
31. juli 1999 - 00:37 #6
Her gang du piller ved netkort (ikke at jeg siger du har) skal du påføre servicepack.
Avatar billede hayabusa Nybegynder
31. juli 1999 - 00:49 #7
Hmm..Hvad mener du med det
Avatar billede floffy Nybegynder
31. juli 1999 - 00:53 #8
Jeg mener at den mindste rettelse omkring netkort kunne give denne fejl.

Kan du ikke komme på et eller andet du har pillet ved?

En servicepack kopierer typisk bare nogle filer ovenpå andre filer, der er fejl i. Hvis du på et tidspunkt har rettet noget der har udløst en opdatering af drivere eller andet, så er der stor mulighed for at gamle filer med fejl i ligger i systemet.
Avatar billede jesperw Nybegynder
31. juli 1999 - 00:58 #9
nej, jeg mener meget stærkt at jeg ikke har pillet ved noget. men jeg prøver at installere sp'en så vender jeg tilbage...
Avatar billede jesperw Nybegynder
31. juli 1999 - 01:38 #10
Floffy: Det er dine point, bare skriv et svar så du kan få dem overført
Avatar billede floffy Nybegynder
31. juli 1999 - 01:43 #11
Glad for at kunne hjælpe
Avatar billede ntmaniac Nybegynder
31. juli 1999 - 02:16 #12
lige et spm: ligemeget hvad man laver skal man så instalere SP4 igen? F.eks hvis man skifter DNS server eller noget i den stil skal SP 4 så instaleres igen, eller skal der mere til?

//ntmaniac
Avatar billede floffy Nybegynder
31. juli 1999 - 02:21 #13
Nej, det er ikke ligemeget hvad du laver. Men det er et svært spm. du stiller, jeg håber der er nogle der ved
mere specifikt.

Men en god regel er at geninstallere den SP man bruger, hver gang man er i tvivl. Men hvis du så har fået en helt nyt program elle pakke fra MS, så er du i tvivl?

Der er ikke nogen facitliste til fremgangsmetode for korrekt installering af programmer/servicepacks på NT. Endnu.
Avatar billede ntmaniac Nybegynder
31. juli 1999 - 13:06 #14
OK, Men jeg ville bare høre For. F.eks. efter instalation/opgradering af Exchange server 5.5 med SP2 skal SP2 tiol Exchange instaleres i tide og utide indtil man får det hele op at køre som det skal, og jeg tænkte om det var det samme med SP4 til NT men jeg prøver mig frem =)

//ntmaniac
Avatar billede midgaardsorm Nybegynder
01. august 1999 - 21:35 #15
Hver gang man piller ved Protocoller eller andre netrelateret ting skal der køres en SP4, for i den ligger alle rettelserne til netproblemer !!!

Jeg ved det er surt men det er NT !!!!
Avatar billede floffy Nybegynder
01. august 1999 - 21:46 #16
En SP3 er også fint nok. Det har virket i 2 år. Men hvis du har en SP4, vil det sikker også være fint. Men vær forsigtig - det nytter ikke noget at eksperimentere med SP'er på en vigtig server.

En ting der bare er sten-sikkert er at alle servicepacks indeholder fejl, dog ikke så mange som de retter, men det er tæt på. Grunden er at servicepack simpelthen installerer nye programmer/dll-filer, og vupti hvar vi faktisk skiftet til et helt nyt system, mange progammer imellem. (Stadig med fejl)