Avatar billede sunec Nybegynder
18. oktober 2000 - 19:28 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

angå. Toast

Hvordan kan det være at jeg ikke kan brænde audio cd`r i toast uden at jeg skal ned i en speed på x1, de andre hastigheder vil den ikke tjekke speed på?
Avatar billede Jman Praktikant
19. oktober 2000 - 10:19 #1
Du har enten ikke nok hukommelse eller tildelt programmet nok hukommelse....
Jeg mener der står hvor meget hukomelse der skal være til rådighed ved hver hastighed..
Avatar billede sunec Nybegynder
19. oktober 2000 - 16:58 #2
Tak for dit svar, Hvad kan jeg gøre for at løse dette?
Avatar billede Jman Praktikant
19. oktober 2000 - 17:16 #3
Hvor meget hukommelse har du i puteren?
Du kan evt. lukke alle programmer, på nær Toast (hvilken version er det i grunden?) og tildele alt hukommelse til Toast al den hukkomelse du har... Du gør dette ved at trykke æble+i på selve toast-programmet og skriver her hvor meget hukommelse programmet må få - husk at programmet ikke må være aktivt, når du gør dette
Avatar billede sunec Nybegynder
19. oktober 2000 - 17:25 #4
Tak for svar igen....
ind. hukommelse 184 mb.
toast version 4.1
Avatar billede egonspock Seniormester
19. oktober 2000 - 17:57 #5
Det har ikke meget med hukommelsen at gøre(RAM) Det er et spørgsmål om dit udgangspunkt(dit CD-drev eller din harddisk) er tilstrækkelig hurtig i forhold til modtagerhastigheden. Da din CD-afspiller afspiller med 1Xhastighed kan din CD-brænder ikke brænde hurtigere end dataene kommer ind!
Avatar billede sunec Nybegynder
19. oktober 2000 - 19:09 #6
Tak for dit svar......
Men det lyder ikke så godt... Kan jeg gøre noget ved det?....det er en G3 jeg har bare for at infomere.
Avatar billede egonspock Seniormester
19. oktober 2000 - 20:19 #7
Jeg har ikke prøvet det, men hvis man kan lave et Disk-image på din harddisk først, kan du vel skrive så hurtigt det skal være, men jeg ved ikke om Toast har den funktionalitet? (har du i øvrigt checket om der er en updater til din toast på www.versiontracker.com?)
Avatar billede macclaudio Nybegynder
28. august 2001 - 18:31 #8
læg dine data ind på harddisken og brænd der fra
og jo du kan skam godt lave et disk image - nogen gange vil toast ikke brænde med mere end 1 speed - genstart programmet - sørg for at andre programmer ikke er aktiveret