Avatar billede mightythor Nybegynder
11. december 2002 - 14:33 Der er 9 kommentarer og
2 løsninger

Hurtigt nemt spørgsmål :)

Jeg har følgende script:

set conn = server.createobject("adodb.connection")
conn.open "driver={microsoft access driver (*.mdb)}; dbq=" & server.mappath("data.mdb")
sqlstmt = "select * from members where id = " & request("id")
conn.Execute (sqlstmt)
set rs = conn.execute(sqlstmt)
password = request.form("memberpassword")
pw = rs("memberpassword")
pw2 = rs("id")
if password <> pw then
conn.close
set conn = nothing
set sqlstmt = nothing
response.redirect ("memberpage.asp?id=") & pw2
end if

Denne linie:

if password <> pw then

Checker om password er rigtigt, kan jeg gøre noget lignede:

if password <> pw or password <> "masterpassword" then

istedet? Hvis man kan sådanne noget, hvordan vil syntaksen så være?
Avatar billede Spotgun Seniormester
11. december 2002 - 14:35 #1
Du har selv svaret på det... Din syntaks er rigtig nok....
Avatar billede Spotgun Seniormester
11. december 2002 - 14:37 #2
Er der iøvrigt nogen bestemt grund til at du checker om passwordet er forskelligt fra det indtastede (<> i stedet for =)? Undrede mig bare lidt...
Avatar billede mightythor Nybegynder
11. december 2002 - 14:38 #3
Nej, hvis jeg gør som der står hvirker det ikke. Så refresher den bare siden som om der er indtastet forkert
Avatar billede Spotgun Seniormester
11. december 2002 - 14:41 #4
...også hvis du indtaster "masterpassword" i din login-formular?

Prøv at komme med hele dit script, så kan det være jeg kan rette lidt op på det...
Avatar billede websmith Nybegynder
11. december 2002 - 14:43 #5
du skal nok bruge en AND istedet for OR.

Dvs.

if password <> pw and password <> "masterpassword" then

Jeg går ud fra følgende er det du vil:

Hvis password er forskellig fra pw og password ikke er master passwordet, så skal du udføre indholdet af if sætningen
Avatar billede websmith Nybegynder
11. december 2002 - 14:45 #6
Med en OR, så hopper den videre når første del bliver sand, dvs. password <>pw, med en AND, så checker den først pw og derefter masterpassword.
Avatar billede Spotgun Seniormester
11. december 2002 - 14:50 #7
Ahh, yeah - my bad. Jeg glemte helt at ta' højde for at han bruger <> i stedet for =

Det skal selvfølgelig være OR, hvis han brugte = til at kontrollere passwordet med...
Avatar billede Spotgun Seniormester
11. december 2002 - 14:50 #8
eller rettere.... det vil kræve en helt anden struktur på hans login-check... Nok om det :-)
Avatar billede mightythor Nybegynder
11. december 2002 - 14:52 #9
Tak skal i ha' nu funker det
Avatar billede ffse.dk Nybegynder
11. december 2002 - 14:59 #10
Jeg kan ikke sige det nok. HUSK input-validering.

Prøv at køre din side med 'login.asp?id=5;delete%20members;'

Det vil slette hele din 'members'-tabel.
Avatar billede ffse.dk Nybegynder
11. december 2002 - 15:04 #11
BTW, en nemmere metode:

SQL = "SELECT COUNT(*) FROM members WHERE memberpassword='" & replace(request("memberpassword"), "'", "''") & "' AND id = " & cint(request("id"))
set rs = conn.Execute(SQL)
if (rs.EOF) then
    'forkert passw.
else
    ' korrekt passw.
end if