Avatar billede samspeed Nybegynder
11. december 2002 - 14:15 Der er 16 kommentarer

XP tripper

Jeg har en AMD processor, som ikke fungere korrekt efter min mening. Jeg har haft min computer i næsten i 1 år, og har oplevet at min computer er MEGET langsom. Da jeg har XP, går jeg ind i processor(Alt+Ctrl+del) og ser at ShellEx bruger 99% af min CPU. Min kammerat har lige købt en 1150Mhz som er 10 gange hurtigere end min. Når jeg spiller spil, som f. eks Medal of Honor, tager jeg den laveste opløsning, men den hakker stadig væk, i spillet. Når jeg så går ud af spillet, og kommer tilbage til windows, tager den en evighed om at vise ikoner ovs. Jeg har haft en 200Mhz som er hurtigere end den som jeg har nu(1200Mhz). I counterstrike når jeg skal spille mod bots tager den 2 minutter bare for at gå ind i en bane. Da jeg også kender en som har en 1200Mhz, tager den under ti sekunder om at gå ind i det.

Hvad kan være problemmet? Er det en CPU fejl, eller er det windows?

På forhånd 1000tak for hjælpen...

ps. Jeg har købt min computer i TDC, sidste år.
Avatar billede retaxes Nybegynder
11. december 2002 - 14:49 #1
prøv at gå ind i bios og se om de forskellige cache er enabled, Intern/Extern cache skal du navnlig se efter.
Avatar billede samspeed Nybegynder
11. december 2002 - 15:00 #2
hvad hedder det derinde?
Avatar billede retaxes Nybegynder
11. december 2002 - 15:11 #3
Det kan jeg ikke sige dig, der findes mange forskellige bios, så du må prøve at gennemgå bios for at se om det overhovedet er nævnt nogen steder.
Avatar billede samspeed Nybegynder
11. december 2002 - 15:17 #4
ok kan du ikke forklare det på en sådan måde, så jeg kan fatte det, bare rolig jeg er ikke helt computer stupid:)
Avatar billede Slettet bruger
11. december 2002 - 15:21 #5
Kan du ikke ved lejlighed lukke et par af dine gamle spørgsmål:
http://www.eksperten.dk/bruger.phtml?navn=samspeed&option=22
Avatar billede samspeed Nybegynder
11. december 2002 - 15:24 #6
hvorfor? Hvad mener du?
Avatar billede retaxes Nybegynder
11. december 2002 - 15:26 #7
da jeg ikke kender din bios vil det være næsten umuligt at forklare hvad du skal gøre, men giv dig lidt tid til at gennemgå bios.
Jeg formoder at du ved hvordan man kommer ind i bios, ellers er det Delete tasten du skal trykke på når du hører startbippet.

Kan du stadig ikke finde stedet må du prøve at Loade Default Setup eller Load Optimized Setup i bios.
Avatar billede retaxes Nybegynder
11. december 2002 - 15:28 #8
hmm, ifølge det jeg kan se af schulze's henvisning er du en af de drenge jeg ikke må lege med, utroligt du ikke er deaktiveret for længe siden.
Avatar billede samspeed Nybegynder
11. december 2002 - 16:03 #9
Hmm nederen, det var dengang..... men jeg har fundet ud af, at jeg har en AMI bios
Avatar billede tala Nybegynder
11. december 2002 - 16:16 #10
Du har garanteret opdateret din computer med windows XP, hvor du har lagt XP ved siden af dit gamle windows istedet for at lave en helt ny installation. Det kan få windows XP til at være MEGET langsom. Hvis det er tilfældet vil jeg anbefale det hvide snit og forfra med XP.
Avatar billede samspeed Nybegynder
11. december 2002 - 16:21 #11
mange tak for hjælpen du er en gud!!!!!!
Avatar billede samspeed Nybegynder
11. december 2002 - 16:22 #12
tala, du får de 200 points hvis jeg ellers kunne give  dig dem, jeg kan kun vælge retaxes...
Avatar billede retaxes Nybegynder
11. december 2002 - 18:03 #13
samspeed> har du prøvet tala's råd?
Avatar billede sekam Nybegynder
11. december 2002 - 18:27 #14
WOW. Installere XP på 5 min. :)
Avatar billede initializing Nybegynder
11. december 2002 - 18:31 #15
Hmm.. Din computer er da ellers ret hurtig som sekam siger.. Installere XP på 5 min... :)
Avatar billede retaxes Nybegynder
11. december 2002 - 18:33 #16
det er nok fordi han har en af de nye hurtige CD-drev - 1000x