Avatar billede sundsdal1 Nybegynder
11. december 2002 - 10:19 Der er 15 kommentarer

Min harddisk er delt op i 3 drev,men jeg ha den tilbage til et 1

Hej

er der nogen der kan fortælle mig hvordan jeg får min harddisk tilbage til bare en harddisk,når den starter op min pc starter den i boot quest hvor jeg så skal vælge enten det ene eller det andet drev jeg vil starte op i,jeg kan vælge ml. win 98 eller win 2000 pro.???
Avatar billede ebe Praktikant
11. december 2002 - 10:22 #1
Brug partition magic og merge diskene.
Avatar billede Slettet bruger
11. december 2002 - 10:38 #2
hvad for et OS vil du holde ???
Avatar billede Slettet bruger
11. december 2002 - 10:54 #3
Tag back up af alle dine dokumenter og andet vigtigt før du begynder på at ændre på noget... Hvis det skulle gå galt.
Jeg ville bruge fdisk og så installer windows helt fra bunden igen.
Avatar billede Slettet bruger
11. december 2002 - 10:55 #4
helgec  ---> kan du se hvor hvor han har lagt spm??? Under workstation -> windows 2000.... Så tror du så ikke at han bruger windows 2000. (Det går jeg udfra)
Avatar billede Slettet bruger
11. december 2002 - 10:58 #5
"hansen.dk" Vi kunne jo også lade spørgeren svare for sig selv - eller hvad??
Avatar billede Slettet bruger
11. december 2002 - 11:22 #6
nej :-D
Avatar billede sundsdal1 Nybegynder
11. december 2002 - 12:12 #7
hej når jeg starter min pc (det er en compaq)får jeg 2 valg enten win 98 eller win 2000,jeg kan ikke starte fdisk i win 2000,men jeg vil gerne ha et drev,hvor jeg vil installere win 98 me,da win 2000 kører alt for langsomt
Avatar billede sundsdal1 Nybegynder
11. december 2002 - 12:14 #8
jeg er ikke en haj til dette her,så jeg skal må jeg nok indrømme nok have det skåret lidt ud i pap!!
Avatar billede Slettet bruger
11. december 2002 - 12:17 #9
JEG VIL TRO AT DIN 98 INSTALLATION LIGGER PÅ C-DREVET HVIS DET ER TILFÆLDET KAN DU FLYTTE DIT ARBEJDE OVER PÅ C-DREVET OG FORMATERE DE 2 ANDRE - DU KAN STARTE MED AT BOOTE OP PÅ EN WIN98 STARTDISKETTE VED A-PROMPTEN SKRIVER DU FDISK/MBR > KLIK ENTER SÅ BØR MASKINEN STARTE OP I REN WIN98 OG SÅ KAN VI EFTERFØLGENDE SE HVAD VI SKAL GØRE
Avatar billede stampehansen Nybegynder
11. december 2002 - 12:43 #10
Du skal under alle omstændigheder være meget påpasselig med at formattere en Compaq maskine, da den benytter noget af HD´en til at lagre BIOS og andet på. Så en formatteting vil betyde at man skal bruge nogle opstartsdisketter fra Compaq for at komme i gang igen.
Avatar billede sundsdal1 Nybegynder
11. december 2002 - 18:19 #11
jeg skal bruge en opstartsdiskette som hedder bootmagic,er der nogen der ved hvor jeg finder denne,så er mit problem klaret og den første der kommer med svaret får de 150 point
Avatar billede zenze Nybegynder
11. december 2002 - 23:00 #12
Compaq's bærbare kørte engang med SETUP og DIAGNOSTICS fra harddisken, men  det er vist ikke tilfældet med deres stationære PC'er.
Jeg ville da også anbefale at tage backup af vigtige filer på den ene eller den anden måde - og så partitionere harddisken med Fdisk. Hvis man har NTFS skal man gå ind og slette NON DOS partition.
Avatar billede ebe Praktikant
12. december 2002 - 08:25 #13
BootMagic hører til PowerQuests Partition Magic. Du laver start/rescue disketten med BootMagic. Det er desværre ikke shareware eller freeware, såvidt jeg ved.
Avatar billede ebe Praktikant
12. december 2002 - 08:29 #14
PowerQuest har en "evaluation version" af partition magic liggende her til fri download, jeg ved ikke om bootmagic er med. Det plejer at ligge med på cd-en.
http://www.bootmagic.com/downloads/eval-soho.cfm
Avatar billede sundsdal1 Nybegynder
13. december 2002 - 10:14 #15
Tak for alle de gode svar,jeg har løst problemet,jeg ville installere win 95,men det ville min pc ikke,da jeg kørte med fat 32,og win 95 understøttes kun af fat 16 og max hd på 1,9 gb,så nu kører jeg win 98.....