Avatar billede trineax Nybegynder
11. december 2002 - 09:33 Der er 6 kommentarer og
2 løsninger

raid scsi vs. ide

hay jeg har brug for at vide noget mere specifikt om forskællen mellem ide og scsi raid og de funtioner som scsi gir mere, jeg har alle rede en masse on raid levels, men jeg har brug for noget der hanler om forskællen mellem ide og scsi

de 200 points går til den der har det bedste svar om en eller to dage
Avatar billede trineax Nybegynder
11. december 2002 - 09:34 #1
nåå ja jeg skal osse vide noget om hardware raid vs software raid...jeg ved godt hardware raid er hurtigere men hvad er der ellers af forskælle
Avatar billede francodavid Nybegynder
11. december 2002 - 09:40 #2
Hvis det er forskellen mellem SCSI og IDE du leder efter så er der mange, men kort sagt er IDE mere for private som ikke skal bruge de tunge fil operationer. Ved mindre operationer er IDE hurtigere end SCSI. Og hvad angår soft og hard RAID, så er soft RAID jo kun noget man kan bruge hvis OS'et understøtter det.
Avatar billede francodavid Nybegynder
11. december 2002 - 09:52 #3
Avatar billede hal2002 Nybegynder
11. december 2002 - 10:05 #5
Den primære forskel mellem IDE og SCSI er, at du ved SCSI kan læse og skrive til disken samtidig. Dette gør SCSI væsentlig bedre i stordrift med mange samtidige brugere da disken kan udføre flere operationer samtidig. IDE er under visse forudsætninger hurtigere end SCSI hvis det opsættes i RAID med Striped diske  og der kun er 1 bruger som benytter systemet. ;o)
Avatar billede trineax Nybegynder
11. december 2002 - 10:20 #6
ok det raid jeg skal vide noget om(har jeg lige fået at vide af min lære) er software raid i win2k
Avatar billede francodavid Nybegynder
11. december 2002 - 10:23 #7
Ja, der er soft raid i flere OS'er som f.eks NT og *NIX.
Avatar billede trineax Nybegynder
11. december 2002 - 11:04 #8
ja ja men jeg fik at vide det skal kun være om det der er i win2k