Avatar billede nacl Nybegynder
10. december 2002 - 20:01 Der er 5 kommentarer

Active Webcam 3.1

Hejsa...

Jeg har lige anskaffet mig Active webcam 3.1.. Jeg har dog det problem at lige meget hvilket format eller codec jeg filmer med, kommer video -sekvensen altid til at gå med dobbelt hastighed mens lyden kun er alm. hastighed...
Nogen der kan hjælpe mig?

-Nacl
Avatar billede lchristmann Nybegynder
10. december 2002 - 21:00 #1
Hej NACL

Jeg har prøvet med er DIVX 5.x - og det fungerede fint med 25 billeder pr sekundt på en 1.4GHz.

MVH

Lasse
Avatar billede nacl Nybegynder
10. december 2002 - 21:29 #2
Hmmm... nu har jeg prøvet det.. men det giver ca. 4 gange så hurtig video og alm. lyd.
Avatar billede lchristmann Nybegynder
10. december 2002 - 21:47 #3
Hvor hurtig er din PC - måske er det fordi den dropper frames under encodingen.

Hvis teorien holder skal du ved at gå ned i opløsning og vælge en sladden encoding undgå problemet.

MVH

Lasse
Avatar billede nacl Nybegynder
11. december 2002 - 17:29 #4
Duron900 + 512 sdram?
Avatar billede lchristmann Nybegynder
11. december 2002 - 21:23 #5
Hej NACL

Har du prøvet at gå ned i opløsning?

Hvis du prøver at encode et eller video til DIVX hvilken opløsning kan du så håndtere før din frame/sekund falder under det du ønsker at bruge under Active Webcam?

Jeg har stadig en mistanke om at CPU kraft er for lav.

MVH

Lasse