Avatar billede lcj- Nybegynder
10. december 2002 - 17:26 Der er 13 kommentarer

program til xp

hej...
jeg står og skal formatere min computer...
jeg er ligglad om alle mine ting på harddisken bliver slettet....
kort sagt jeg stå og skal bruge et program der sletter det helle så jeg kan geninstallere windows xp proffesionel....
Avatar billede carstone Praktikant
10. december 2002 - 17:31 #1
de blir da slettet når du formatere
Avatar billede rs2000 Nybegynder
10. december 2002 - 17:33 #2
Du skal bruge en startdiskette fra f.eks. Win98 så booter du bare på den.
Og formatere på normal vis.(hvis din HD er i Fat eller Fat32)
Avatar billede lcj- Nybegynder
10. december 2002 - 17:36 #3
jeg fatter ingen ting...
hvordan formater jeg min computer...den ergådet ned hver gang jeg tænder den kommer der en blå skærm...hvordan formatere jeg den så??
Avatar billede carstone Praktikant
10. december 2002 - 17:37 #4
når du ikke engang til der hvor du kan komme ind i biosen?
Avatar billede fun22 Nybegynder
10. december 2002 - 17:38 #5
ikke hvis det er en dansk xp pro. Så kan du ikke bruge en almindelig start diskette. Så skal du have et sæt på 6 disketter til installations boot. Du skal kun bruge dem en gang og de kan downloades her:
http://download.microsoft.com/download/whistler/Install/310994/WIN98MeXP/DA/WinXP_DA_PRO_BF.EXE
Avatar billede carstone Praktikant
10. december 2002 - 17:39 #6
surt hvis man ikke har 5 disketter!
Avatar billede carstone Praktikant
10. december 2002 - 17:39 #7
6 undskyld!
Avatar billede Cars10 Praktikant
10. december 2002 - 17:39 #8
Du kan også bare boote op fra cd-romen
Avatar billede carstone Praktikant
10. december 2002 - 17:40 #9
det gjorde jeg...
Avatar billede lcj- Nybegynder
10. december 2002 - 17:48 #10
jo jeg kan godt komme ind i biosen...
og jeg har prøvet at at starte computeren op med windows xp cd rom...men der sker ingen ting....
Avatar billede fun22 Nybegynder
10. december 2002 - 17:53 #11
det er fordi at det ikke er alle versioner af xp pro der er en boot sector på. Så du skal have fat i 6 disketter.
Avatar billede geforce3 Praktikant
11. december 2002 - 17:52 #12
Jeg har da aldrig hørt om en lovlig XP, der ikke kunne bootes på ...

Han skal jo lige huske at sætte den til at boote fra cd'en i bios først, der skal first boot device stå til Cdrom, hvis
du ikke har gjort det.
Og der kan man komme i en kommando konsol hvor du vælger hvilken windows du vil bruge, og så indtaster du administrator passwordet, hvis du har et, og så skal du bare skrive format c: /q så går der et par sekunder og så er den formateret, og så kan du boote fra cd'en igen og køre setupen. og så har du helt splinter nyt windows ...
Avatar billede lrd Nybegynder
16. marts 2003 - 08:30 #13
mon ikke du skulle kikke på din profil og kikke lidt på alle de spørgsmål du ikke har afsluttet