Avatar billede helmuth10 Nybegynder
10. december 2002 - 13:05 Der er 19 kommentarer og
5 løsninger

DVD afspiller

Overvejer at købe en DVDafspiller.

Hvad skal jeg være opmærksom på? Den må gerne kunne afspille så meget som muligt, men selvfølgelig heller ikke koste en bondegårdsferie.

Merlin har den her på tilbud:
Sony DVP NS 305 DVD-afspiller

Er det et godt køb?
Nogle generelle inputs?
Avatar billede viperfreak Nybegynder
10. december 2002 - 13:09 #1
Det er en af de DVD'er hvor man bruger et DVD-drev fra en computer. Skal du have noget ordentligt skal du op omkring 2500 kr, men så er den også i kanon kvalitet
Avatar billede johnstigers Seniormester
10. december 2002 - 13:11 #2
viperfreak> DVD drev fra en computer? Kan du lige understøtte din påstand?
Avatar billede viperfreak Nybegynder
10. december 2002 - 13:12 #3
Snak med personalet hos Tapeconnection i Århus. De ved mere om det end jeg gør.
www.tapeconnection.dk
Avatar billede nordicwolf Nybegynder
10. december 2002 - 13:13 #4
Jeg købte den der er i EDB priser, kan ikke lige komme på navnet, men det starter med N, den afspiller alt, kan have 2 stk. mikrofon sat til.
Kodefri.
Den kostede 1035.00 kr. da den ankom med posten.
Avatar billede rullemarie Praktikant
10. december 2002 - 13:13 #5
Overvej at gå i kvickly og se om de har nogle billige lumatron dvd'er, ellers er der denver, som begge er udmærkede afspillere til billige penge (ca 900 til 1500). De kan afspille vcd, svcd, mp3, samt er den kodefri.
Avatar billede viperfreak Nybegynder
10. december 2002 - 13:16 #6
Skal den bruges sammen med en storskærm eller et mindre tv?
Avatar billede webdesigner Praktikant
10. december 2002 - 13:17 #7
hej jeg købet en i A-Z med..
DVD VCD SVCD CD-R/RW MP3 for 995,-
af mærket daewoo
ps. den var kode fri.. og et virker har en del kode fri film...
Avatar billede ladyhawke Novice
10. december 2002 - 13:17 #8
Sørg for at følgende formater kan afspilles:

CD / VCD / SVCD / DVD / CD-R / CD-RW

Evt. også, hvis du gerne vil have det:

MP3 / DivX / Super Audio CD
Avatar billede webdesigner Praktikant
10. december 2002 - 13:22 #9
ladyharwke...
personen sagde billig...
divx er ikke en standart og kan give den del problemer....
Avatar billede nordicwolf Nybegynder
10. december 2002 - 13:24 #10
www.befro.dk har en Nintaus N9901B, som afspiller alt kendte medier, karaoke cd osv.
995-00 kr.
Avatar billede helmuth10 Nybegynder
10. december 2002 - 13:27 #11
Hold da fest, I er flittige.

Til mindre tv.
Avatar billede nordicwolf Nybegynder
10. december 2002 - 13:28 #12
1. DTS digital output
2. Dolby digital (AC-3) decoder, 5.1 channel surround digital output
3. Compatible with DVD/VCD/SVCD/CVD/MP3/CD/DVCD
4. Free code
5. Multi languages * The audio soundtrack can be heared in up to 8 languages. * Subtitles may be displayed in one of a maximum of 32 languages.
6. Multi angles & Muti story
7. Digital audio optical output, coaxial output, 5.1 channel output, S-video output
8. Parents Lock setting * Parents lock setting to prevent play of discs unsuitable for children.
9. GUI(Graphical User Interface) * Screens for showing the disc information and provided access to many major function of this unit.
10. Support 16:9 & 4:3 TV picture mode
11.Compatible with PAL/NTSC TV system
12. Intelligent compensation and 6-level error concealment
13. Various KARAOKE function
14.YUV(Cr,Cb)output
15. Built-in 3D phonic effect DVD-N9901

TECHNICAL INDEX
l. Horizontal resolution >500line
2. Frequency response 20Hz~20kHz(± 1dB)
3. S/N radio >90dB
4. Power supply AC110v~242v 50/60Hz
5. Power 20W
6. Packing 520x370x157(mm)
7. Gross weight 5.0Kg

OBS: Ved afspilning af en Dobbelt lags DVD-film, kan der opstå en pause, når der skiftes lag. Oplever du et stop, klik på STOP og på PLAY igen.
2 år Reklamationsret
Avatar billede ladyhawke Novice
10. december 2002 - 13:31 #13
Billig, hvorfor skal det være dyrt at få de features jeg nævner, den sidste linie er KUN hvis man absolut ønsker det... (og ja det kan godt koste en del...)

De fleste feature jeg nævne kan fås fra 800kr og op efter...

BTW. så er SVCD faktisk heller ikke standard (bare relativt udbredt) !!!
Avatar billede helmuth10 Nybegynder
10. december 2002 - 13:37 #14
nordicwolf: Skal jeg forstå det sådan, at den kan afspille stort set alt?

Hvad er så forskellen på den og dens storebror NINTAUS DVD N9808 SILVER til 1695,-?
Avatar billede runeevers Nybegynder
10. december 2002 - 13:42 #15
Har selv købt en Sony DVP NS 305 for en uges tid siden, for kr 1900,- og er til fulde tilfreds. Den er rigtig lækker den afspiller. Startede med at købe en Kiss afspiller, men returnederede den pga et voldsomt dårligt menusystsm. Sony afspilleren derimod har en helt utroligt lækker menu, og er generelt meget kvalitetspræget.
Avatar billede nordicwolf Nybegynder
10. december 2002 - 14:04 #16
Brand new Nintaus N9738 with high performance and excellent picture resolution.

Precision drive with pivot lid.
DTS decoder output.
Dolby digital (AC-3) decoder.5.1 channel surround digital output.

Compatible with DVD/VCD/SVCD/MP3/HDCD/CD/CD-R/CD-RW/DVD-R/DVD-RW.
Code free.
Multi languages, Multi angles, Multi story.
Digital audio optical output, coaxial output, 5.1 channel output, S-video output. Compatible with PAL/NTSC TV system.
Intelligent compensation and 6-level error concealment.
Various KARAOKE function.
YUV (Y,Cr,Cb) out put.
TECHNICAL INDEX:

Horizontal resolution: > 500 Line
Power supply: 110V-242V 50/60 Hz
Frequency response: 20Hz - 20kHz (± 1dB)
Power: < 30W S/N ratio:>90dB
Packing: 507LX352WX150H(mm) G.w.: 4Kg
N9738 is Manufactured under license from Dolby Laboratories. Dolby and Double-D symbol are trademarks of Dolby Laboratories Confidential Unpublished Works. © 1992-1997 Dolby Laboratories inc. All rights reserved. Class 1 Laser Product

Her er storebroderen/søsteren så kan man selv vurdere, men den er jo også lidt dyrere.
Vi har endnu ikke fundet et medie som den "lille" ikke kan afspille.
Min kone bruger den sammen med veninderne som karaokeanlæg.
Avatar billede dchang Nybegynder
11. december 2002 - 00:52 #17
Nordicwolf: For nylig havde et dansk pc-blad en test af 12 forskellige dvd-afspillere. Her vandt United med 20 point foran den næstbedste (ud af 100 mener jeg den fik 76 point) Og det til trods for at den var testens billigste. Jeg ved de har den i blockbuster sammen med 5 film til 995,-, men jeg har osse set den til 895,- hos en fotoforhandler. Den kan afspille dvd (selvfølgelig), audio-cd, mp3, vcd, s-vcd og ikke mindst foto-cd'ere. Den ihvertfald værd at overveje. Har lige købt en for en veninde, og hun er ihvertfald godt tilfreds.
Avatar billede nordicwolf Nybegynder
11. december 2002 - 07:05 #18
Jeg havde på et tidspunkt en United, det er vist det samme som Denver.
Jamen så er det jo den du skal købe, den er bestemt pæn at have i sit anlæg.
Det er da altid rart at få 5 gratis film, også selvom man har set dem, det er jo ikke de sidste nye.
Jeg skal lige nævne jeg har ingen forbindelse med den der sælger Nintaus, fandt bare at det var et godt tilbud.
Avatar billede dchang Nybegynder
11. december 2002 - 08:11 #19
Ups. Glemte vist at skrive lejefilm. :-) Men fandt testen. Det var i pc-world de havde haft den. Og der var lige en feature mere, jeg ikke anede noget om, den kan spille mpeg1 og mpeg2 filer. Man skulle bare kunne smide dem på en cd og så spiller den bare løs. Jeg overvejer at skille mig af med min Amitech 710, selvom det er mit hjertebarn. *gg*
Avatar billede helmuth10 Nybegynder
11. december 2002 - 12:32 #20
I er sgu flittige. Har prøvet at dele point ud efter bedste evne.

Kan jeg konkludere, at den United, de har på tilbud i Blockbuster er "det bedste køb"?

Kan den ligeså meget som den nævnte Nintaus?
Avatar billede helmuth10 Nybegynder
11. december 2002 - 12:41 #21
dhchang - gider du lægge et svar?
Avatar billede dchang Nybegynder
11. december 2002 - 13:46 #22
Ja det kan den. Og lidt mere til. :-) Den er ihvertfald alle pengene værd.

Du kan jo evt se testen før du helt bestemmer dig. Her er linket.

http://www.pcworld.dk/Default.asp?Mode=2&ArtikelID=3699
Avatar billede helmuth10 Nybegynder
12. december 2002 - 20:17 #23
Så har jeg brug for jeres hjælp igen...

Jeg fik en United 3055M i Blockbuster i stedet. Ekspedienten oplyste, at det var den samme maskine som den annoncerede. Men der står vel at mærke ikke SVCD og VCD på pakken. Det er jeg ikke helt tryg ved... ;-) Så jeg sikrede mig, at jeg kan bytte den og få penge tilbage, hvis den ikke kan afspille dem. Men jeg kan jo ikke teste det - for pakken må ikke brydes op.

Se evt her hvad der står om den hos Harald Nyborg:
DVD 5 kanals. Til DVD, VCD, SVCD, CD, CD-R, CD R-W og CM-MP3 DTS afspildning. Digital Dolby output. Med spejlfront.
Mål: H 88 x B 430 x D 260 mm.

Der står ikke M i udgavenummeret hos Harald N. Kan man alligevel regne med,a t det er helt den samme model?

Det er for øvrigt til en gave - inden jul.
Avatar billede dchang Nybegynder
12. december 2002 - 22:04 #24
Det kan du godt. Jeg har fundet den på en tysk side. Og den kan det samme som den hos Harald Nyborg. Altså vcd og svcd plus foto-cd'ere. Kunne de ikke svare på det i blockbuster? Garanteret ikke. :-) Amøber. *g*