Avatar billede akr Nybegynder
10. december 2002 - 08:31 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

opsumere antallet af poster fra tabel

jeg skal skrive adresse labels ud med postens PP-mærke - alt efter om der er minimum 50 adresser eller ej - må jeg sætte PP-mærket på. I min tabel har jeg flere forskellige typer emner og det gælder derfor at der skal være min. 50 adreser i samme emne før PP-mærket skal fremkomme - hvordan for jeg talt og sorteret emnerne i tabellen og derefter Access til at tilføje de forskellige adresse et PP-mærke eller ej ?
Avatar billede terry Ekspert
10. december 2002 - 09:01 #1
well the first problem is making a query which counts the records within each "emne". You can do this be making a query and grouping on the column "emne". When you make your query you will see a little button on the menu bar which looks like a Z press the and the query will become an agregate query  (group by) then select the fields you want to group on.
Avatar billede terry Ekspert
10. december 2002 - 09:06 #2
you will need to select sum for one of the columns so that you can see how many records there are for each "emner".
This is maybe a silly question but what is a PP-mærke, and HOW is this printed on the lable?
What I am thinking of here is WHEN to print those needed the PP-mærke and when to print the rest. You could print each type seperatly.
Avatar billede terry Ekspert
10. december 2002 - 10:22 #3
akr>do you have any comments so that we can get the question closed?
Avatar billede akr Nybegynder
10. december 2002 - 15:42 #4
thank -got it! PP is a preprinted stamp so that we do not have to stamp all envelopes PORT PAYE (paid by the sender)
Avatar billede terry Ekspert
10. december 2002 - 15:49 #5
and I assume you have your answer? If so, thanks :o)