Avatar billede rally Nybegynder
10. december 2002 - 01:01 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Ændring af skærmbilledtekst i .exe-filer

Hej alle.

Jeg har brug for at ændre engelske ord i et programs skærmbilleder og menuer til dansk, og HAR fået lov af programmøren, der dog ikke vil blandes ind i mit projekt.
Jeg er ikke programmeringskyndig (bortset fra basic, hehe), og har tænkt mig at klare det med en Norton Diskedit (i DOS), men hvordan hulen kan jeg kende teksterne fra variabler og diverse programkald.???
Jeg HAR forsøgt at ændre alle de ord der skal oversættes, med "invalid index value"-fejl som resultat, OG har prøvet at ændre de tekster som jeg er sikker på kun er tekst, men så får jeg ikke dem alle oversat, så HJÆÆÆÆLP....
Avatar billede oz2kas Nybegynder
10. december 2002 - 01:09 #1
http://www.gratisweb.com/never_mind/conjuntos/reshacker.zip
brug ovenstående program.

åbn filen, editer, gem, og det skulle være det.
Avatar billede halifax Nybegynder
10. december 2002 - 01:50 #2
Når jeg har gjort noget lignende (med tilladelse) har jeg brugt en hex editor som File Editor 2000
http://www.gregorybraun.com/FxEdit.html

Husk at den danske tekst ikke må være længere (optage flere bit) end den opringelige tekst. Ellers duer .exe filen ikke.
Avatar billede rally Nybegynder
10. december 2002 - 13:05 #3
oz2kas => Det virker som et hammergodt program, men den kan IKKE klare hverken dialoger eller menuer (eller anden tekst), i den EXE-fil, som jeg skal redigere. Kun icon`er, string table & versions-info, og string`ene omfatter IKKE det jeg skal redigere i. Der stod nævnt lidt om bestemte begrænsninger i Reshacker.

Alle => hvordan hulen kan jeg kende dialog- & menu-teksterne fra variabler og diverse programkald.???
Avatar billede rally Nybegynder
10. december 2002 - 13:08 #4
halifax => jeg har ikke ændret tekstlængden. Tomme pladser er forsynet med 20h (=mellemrum)
Avatar billede rally Nybegynder
15. januar 2003 - 13:14 #5
Spørgsmålet går altså på, hvordan jeg kan kende dialog- & menu-teksterne fra variabler og diverse programkald inde i ( .exe-)filerne.???
Avatar billede rally Nybegynder
23. juli 2003 - 13:07 #6
Spørsgmålet lukkes hermed, da der ikke er kommet bud på hvordan jeg klarer mit problem.