Avatar billede dennis_laxy Nybegynder
09. december 2002 - 19:20 Der er 5 kommentarer

Tekst der åbner i popup i flash 5.0

Hej.
Jeg er igang med at lave en menu i flash, og der skal teksten åbne i popup....
Jeg har læst de andre der har spurgt om dette, men der handler det om et billede, ved mig handler det om noget tekst....
Jeg kan godt få den til at åbne siden, men ikke i popup.
Det er sikkert let, men jeg er også nybegynder :)
Hilsen
Dennis
ps: Jeg har flash 5.0 :)
Avatar billede mat Nybegynder
09. december 2002 - 21:56 #1
Du kan forsøge dig med:

function popup() {
getURL ("java script:flo3Window=window.open('new4.html','newWin','width=450,height=200,left=0,top=0,toolbar=No,location=No,scrollbars=No,status=No,resizable=No,fullscreen=No');  flo3Window.focus();      void(0);");
}

...i frame 1, og så fra et html-enabled tekstfelt:

<a href=\"asfunction:popup\">popper</a>

..det virker ihvertfald hos mig (test fra en browser).

-mat
Avatar billede al_dair Nybegynder
09. december 2002 - 22:11 #2
Samme pricip som MAT'S..

På knappen i flash:

on (release) {getURL("java script:openNewWindow('http://localhost/xxxx.html','thewin','height=400,width=400,toolbar=no,scrollbars=yes') }

i dit html dokument (mellem <head></head>, tror jeg)

<SCRIPT LANGUAGE=JavaScript>
function openNewWindow(URLtoOpen, windowName, windowFeatures) {
  newWindow=window.open(URLtoOpen, windowName, windowFeatures);
}
</SCRIPT>
Avatar billede mat Nybegynder
09. december 2002 - 22:35 #3
al_dair > ja næsten, jeg havde bare fået det indtryk at poppen skulle kaldes fra et tekstfelt? but then again, I might be wrong - det ville ikke være første gang :)
Avatar billede al_dair Nybegynder
09. december 2002 - 23:41 #4
Vinduets indhold er da vel underordnet, bare det dukker op..

I begge tilfælde (tekstfelt/knap du kalder scriptet fra)
.. er dit behov forhåbentlig dækket :-D
Avatar billede dennis_laxy Nybegynder
10. december 2002 - 10:16 #5
Tak for jeres hjælp, det er jeg glad for :)
Hilsen
Dennis Laxy