Avatar billede jjppll Nybegynder
09. december 2002 - 13:32 Der er 12 kommentarer og
6 løsninger

åbning af bios

hvordan kommer jeg ind til bios,har prøvet at delete ved opstart
jeg har en compaq presario,og kører ME

hilsen  jpl
Avatar billede dank Nybegynder
09. december 2002 - 13:37 #1
F1 måske?
Avatar billede net-base.dk Nybegynder
09. december 2002 - 13:41 #2
Compaq maskiner skal have et F10 tryk så kommer du ind!
Avatar billede net-base.dk Nybegynder
09. december 2002 - 13:41 #3
Det skal lige siges at det er de Fleste Compaq maskiner der er sådan
Avatar billede jthyge Mester
09. december 2002 - 13:42 #4
Hvis du er rigtig efter skulle det gerne stå et sted på skærmen når du genstarter... Ellers prøv at kigge i manualen, der kunne det også meget nemt  stå!!
Avatar billede net-base.dk Nybegynder
09. december 2002 - 13:43 #5
Compaq maskiner viser ikke POST som standart, der skal man sætte den til.. Den viser en Hvid skærm med et Compaq Loge...
Avatar billede jjppll Nybegynder
09. december 2002 - 13:55 #6
desværre hverken f1  eller f 10  lukkede mig ind i biosen
jeg fik bare en meddelelspå skærmen
44 310 keybord error  jpl
Avatar billede net-base.dk Nybegynder
09. december 2002 - 14:00 #7
ja ja... men genstartede du med det samme da du så det... eller lod du den køre lidt
Avatar billede Slettet bruger
09. december 2002 - 15:14 #8
Ikke sikker men jeg har engang været i nærkontakt med en der krævede noget i retning af
ctrl+alt+esc ctrl+alt+F1  ctrl+alt+F2
Avatar billede jensendk Nybegynder
09. december 2002 - 15:17 #9
F2 er go..
Avatar billede jjppll Nybegynder
10. december 2002 - 18:30 #10
hvordan sætter jeg min compaq op til at vise post som standard
Avatar billede Slettet bruger
10. december 2002 - 19:04 #11
er du kommet ind i BIOS?? hvis ja hvordan??
Avatar billede jjppll Nybegynder
10. december 2002 - 19:21 #12
nej jeg er ikke kommet ind i bios  endnu
jeg har prøvet alle de kendte kommandoer  f1 f2 f 10 delete osv osv
men det har ikke hjulpet
jeg kan se at net-base skriver at den skal sættes op til at vise post i opstart men hvordan få man maskinen til det ?
Avatar billede Slettet bruger
10. december 2002 - 19:32 #13
Prøv at ta' en ramblok ud og start pc'en så vil den muligvis forlange at du skal gå i BIOS og lave ny configuration og her vil den oplyse hvordan
Avatar billede Slettet bruger
10. december 2002 - 20:56 #14
Er du bare venlig - i julehumør - eller har du kigget ind i BIOS??
Avatar billede jjppll Nybegynder
10. december 2002 - 20:59 #15
selvfølgelig er jeg kommet ind i bios så let gir jeg heller op
nu skal jeg som skrevet bare lige finde ud af hvordan jeg deaktiverer lydkortet før jeg stopper det nye i
Avatar billede jjppll Nybegynder
10. december 2002 - 21:01 #16
jeg har følgende at vælge imellem  system-cummunications-storage-
input device-multimedie-samt exit
Avatar billede Slettet bruger
10. december 2002 - 21:06 #17
Hvad med lige at fortælle hvordan?? andre kan jo komme i samme situation det er jo det eksperten er for
Avatar billede jjppll Nybegynder
11. december 2002 - 09:55 #18
undskyld,jeg har godt nok skrevet hvordan,men den meddelelse er åbenbart ikke gået ind
da jeg startede op kom compaq logoet frem,og lige i det øjeblik curseren kom frem oppe i højre hjørne,trykkede jeg på f10,en gang.
såre simpel,hvis jeg bare havde vidst det