Avatar billede label Nybegynder
09. december 2002 - 13:31 Der er 23 kommentarer og
1 løsning

Include undersider som eks....

Jeg vil gerne include undersider i én hovedeside, via eks.
"www.doamin.com/default.php?side=produkter"

Det skal kunne fungere som dette (det er ikke mig der har lavet denne (desvære :-( http://www.jmt.dk/linotype.asp?section=lucida

Dette er ASP men det må da også kunne laves i PHP? Helst sådan at hvis undersiden der loades ind, ikke får siden til at blive større, med der i mod får sin egen "firkant" inden i siden med egen rulle-bar til op og ned scroll.

Er dette muligt?
Avatar billede stalle Nybegynder
09. december 2002 - 13:43 #1
Ja, det kan det godt :-)
Avatar billede label Nybegynder
09. december 2002 - 13:50 #2
Tak :-) Er der et sted med en god artikel eller beskrivelse af det?
Avatar billede avminarm Juniormester
09. december 2002 - 13:57 #3
Du kan include den i en <iframe> - det er ganske alm html.
Avatar billede stalle Nybegynder
09. december 2002 - 14:00 #4
aviminarm - da ikke hvis han vil gøre det som han beskriver - som jeg lige ser det - men, hvad ved jeg

Ellers, label - så har jeg et eksempel, som jeg evt. kan maile til dig.

Den måde du beskriver, er nemlig den metode jeg brugte på min gamle side
Avatar billede avminarm Juniormester
09. december 2002 - 14:09 #5
hmmm - så er jeg helt med ;o|, men så må du da også gerne maile eksemplet til mig ;-) på exp@avminmusearm.dk
Avatar billede smooth Nybegynder
09. december 2002 - 15:41 #6
Tænker du på det her ?

http://www.websteps.dk/vis_artikel.php?id=21

Med venlig hilsen
Smooth
www.websteps.dk
Avatar billede stalle Nybegynder
09. december 2002 - 15:48 #7
smooth - ikke helt sådan jeg har lavet det.
Avatar billede label Nybegynder
09. december 2002 - 20:12 #8
Stalle du må da gerne maile det til mig: frachlitz@bloop.dk.

Takker på forhånd :-)

Smooth, den kigger jeg også lige på.
Avatar billede cybermolle Nybegynder
09. december 2002 - 23:52 #9
Har du tænk på:

<?php
$URL = " ... ";
include($URL);
?>

Set $URL til alt fra "http://somwhere-over-the-rainbow.dk/" eller bare "default.php?side=produkter".

Det burde virke! :-)
Avatar billede Slettet bruger
10. december 2002 - 03:31 #10
cybermolle:
Det er bare ikke så fedt når brugeren skriver default.php?URL=/dev/passwd

Eksemplet kan bruges, men det er vigtigt at validere alt brugerinput...
Avatar billede label Nybegynder
10. december 2002 - 09:22 #11
Stalle -> Tak for mailen, det ser godt ud!

Men jeg har lige et spørgsmål. Jeg vil gerne have en fast top og en fast bund som altid kan ses. Dvs. at hvis indholdssiden (i midten) er størrere end den lige kan være der, skal der komme rullefelt frem så man kan scrole op og ned, men hvor top & bund altid er synlig. Hvordan laver man det?
Avatar billede stalle Nybegynder
10. december 2002 - 09:38 #12
2 sekunder så skal jeg lige fikse det :-)
Avatar billede stalle Nybegynder
10. december 2002 - 09:50 #13
Jeg vil da lige smide et svar, hvis det kan bruges :-)
Avatar billede label Nybegynder
10. december 2002 - 10:06 #14
Takker, tror det virker.

Du kan følge med her: http://www.nwd.dk/nwd.dkv2

Og det jeg tester med php'en (med hjælp fra dig :-) http://www.nwd.dk/nwd.dkv2/test/
Avatar billede label Nybegynder
10. december 2002 - 10:09 #15
Det her virker ikke?
<td valign="top" class="indhold">
<iframe frameborder=0 border=0 src=<?php include($indhold); ?> style="width: 560px; height: 60%; border: 0px;">
.:INDHOLD:.
</iframe>
</td>
Avatar billede label Nybegynder
10. december 2002 - 10:09 #16
Avatar billede label Nybegynder
10. december 2002 - 10:11 #17
øhh jeg mener:
td valign="top" class="indhold">
<iframe frameborder=0 border=0 src=<?php $indhold; ?> style="width: 560px; height: 60%; border: 0px;">
.:INDHOLD:.
</iframe>
</td>
Avatar billede stalle Nybegynder
10. december 2002 - 10:19 #18
The page cannot be displayed...
Avatar billede label Nybegynder
10. december 2002 - 10:26 #19
Not Found
The requested URL /nwd.dkv2/test/style="width: was not found on this server.

--------------------------------------------------------------------------------

Apache/1.3.20 Server at nwd.dk Port 80
Avatar billede label Nybegynder
10. december 2002 - 10:26 #20
Den kommer inde i iframe'en
Avatar billede label Nybegynder
10. december 2002 - 14:24 #21
Det må have noget at gøre med at variablen <?php $indhold; ?> ikke indeholder stien?
Avatar billede label Nybegynder
10. december 2002 - 14:31 #22
Der skulle echo ind!

men mystisk, nu siger den:
Not Found
The requested URL /home/intern/Hjemmeside/html/nwd.dkv2/test/forside.htm was not found on this server.

------------------------------------------------------------------------
Apache/1.3.20 Server at nwd.dk Port 80

selvom:
http://www.nwd.dk/nwd.dkv2/test/forside.htm
virker????

(eks. http://www.nwd.dk/nwd.dkv2/test
Avatar billede label Nybegynder
11. december 2002 - 12:43 #23
Så virker det! se: http://www.nwd.dk/nwd.dkv2
Avatar billede fangel Nybegynder
11. december 2002 - 19:14 #24
cypermolle => du kan ikke include en side med ?***=*** på... ;) prøv selv... ;)

---min mening---
jeg vil selv sige at det er en ret trist ide at bruge <IFrame>, da mange browsere ikke forstår denne kode... ;) bl.a. Mozilla... jeg ved at <IFrame> en en standard fra W3C, men nogle browere kan bare ikke forstå dem aligevel...
---/min mening---

Morten