Avatar billede postndk Nybegynder
08. december 2002 - 20:04 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

ADSL uden fastnet

Hej,
Er det muligt hos TDC at få adsl uden at skulle have deres l*rte fastnet telefon samtidigt ?? ...
hvis ja, link dertil, for jeg kan ikke finde noget på teledanmark.dk
Avatar billede Slettet bruger
08. december 2002 - 20:05 #1
Nej det er ikke muligt.
Avatar billede clausmeyer Nybegynder
08. december 2002 - 20:08 #2
det er pga de bygger det over fast net telefonen,ellers må du kikke på sonofons trådløse adsl net men det er rimeligt dyrt
Avatar billede alalalalalala Nybegynder
08. december 2002 - 20:14 #3
Jeg fik en oprining fra TDC i sidste uge hvor de sagde at man nu kunne få ADSL uden at have telefon abonement hos dem.
Avatar billede clausmeyer Nybegynder
08. december 2002 - 20:27 #4
kan du finde det på nettet evt
Avatar billede hub Nybegynder
08. december 2002 - 21:04 #5
Der har i den forløbne uge været skrevet noget på enten TV's site eller Jyllandsposten om netop dette. Man kan og skal kunne få ADSL uden fastnet--teleselskaberne holder det bare godt gemt. Jeg er 100% sikker-fik en nyhedsmail om det-men kan desværre ikke dokumentere det, da den er røget ud..
Avatar billede ramsings.dk Nybegynder
08. december 2002 - 23:32 #6
Ja, du skal blot vælge "NetExpress" istedet for "Bredbånd".
(Det er to forskellige selskaber, "Opasia" og "TDC", men i den samme koncern og teknikkere!)
Du ringer blot gratis 80808080 og beder om NetExpress fra Opasia..!

Men hvorfor ikke vælge ADSL fra et selskab der kan lade din telefon være så som Tiscali eller Cybercity??

Hvis det er fordi du gerne vil have fast forvalg på din fastnettelefon kan du med "Bredbånd" løsningen gøre følgende:
OPSIG DEN FAVORIT INDLAND DER ER FORBUNDET TIL "BREDBÅND".
Så kan du lige pludselig få fast forvalg!
(Der er forbundet to favoritaftaler til TDCs "Bredbånd": Favorit Indland og Favorit Udland, men det er ikke lovligt at binde folk op på TO favoritløsninger, så opsig bare den ene.
Det MÅ TDC ikke nægte!
Hvis de gør så drop mig en mail, og jeg skal nok hjælpe!
Jeg har skiftet flere hundrede telefoner, også med "Bredbånd", for jeg arbejder med ACN, dvs. IMOD TDCs monopol, som de jo ikke rigtig kan finde ud af er faldet....;-)

mvh.
r@msings.dk
Avatar billede postndk Nybegynder
09. december 2002 - 08:38 #7
for ca. ½ år siden, prøvede jeg at få adsl hos tiscali og cc, men kunne ikke lade sig gøre pga. manglende "kobber", så var nød til at få tdc's halløj med fastnet telefon, det er alt for dyrt. så den er opsagt.

Nu prøver jeg at få adsl hos cc, håber det går igennem denne gang.
Men hvis ikke, så skal jeg jo nok tilbage til tdc men jeg vil ikke have fastnet for bruger det aldrig.
Avatar billede ramsings.dk Nybegynder
09. december 2002 - 09:19 #8
Ok, men "NetExpress" blander sig altså IKKE i om du har fastnettelefon eller ej, så på den måde KAN du altså få TDC op af stolen..

;-)
Avatar billede sibast6706 Nybegynder
11. december 2002 - 22:56 #9
test
Avatar billede ramsings.dk Nybegynder
12. december 2002 - 08:05 #10
TAK ;-)
Avatar billede postndk Nybegynder
12. december 2002 - 09:03 #11
fandt ud af at jeg kunne bruge netexpress, så selv tak.

Men nu er det heldigvis sådan at jeg kan få hos CC det er gået igennem.

Men nogle der ved hvad forskellen er, sidst jeg prøvede at få CC kunne det ikke lade sig gøre da der ikke "var rå kobber nok".

Nu har jeg haft TDC (uden at der er gjort noget andet end at jeg har fået det installeret) i 6 mdr. opsiger og bestiller CC som går lige igennem denne gang.
Jeg hader TDC-monopol-pis
Avatar billede ramsings.dk Nybegynder
12. december 2002 - 09:42 #12
DET GØR JEG OGSÅ! ;-)
det er TDC der siger til CC og de andre udbydere at de "desværre ikke kan levere plads til andre" end dem selv i et område.
Og så lige pludselig kan de....
Der er næsten ikke andre udbydere af bredbånd tilbage i danmark, og politikere samt telestyrelsen sover og sover og ZZZZZZZZZzzzzzzzzzz

Jeg ELSKER at arbejde i ACN og flytte kunder VÆK fra TDC ;-)
Avatar billede hub Nybegynder
13. december 2002 - 15:33 #13
>ramsing, fint arbejde du har-bliv endelig ved med det :-) De r*vhuller i TDC samt deres politikerlakajer trænger alvorligt tilet kraftigt spark et vist sted. Se her: http://www.computerworld.dk/default.asp?Mode=2&ArticleID=17372
Avatar billede ramsings.dk Nybegynder
13. december 2002 - 17:26 #14
TAK for tippet!
Det gav yderligere stof til at skrive i min artikkel på:
http://www.wingteam.com/teknikinfo.htm

ALLE kan i øvrigt arbejde med ACNs koncept, så hvis du er interesseret... ;-)
mvh.
r@msings.dk
Avatar billede ramsings.dk Nybegynder
03. januar 2003 - 17:29 #15
Yderligere info: www.1-a-do.dk  ;-)
Avatar billede sneaky Nybegynder
05. maj 2003 - 09:14 #16
Her kan man på tdc's egen side se at man godt kan få bredbånd uden at have fastnettelefon.

http://tdc.dk/artikel.php?dogtag=tdc_p_int_bred

Citat fra siden:

"For dig der bare har brug for bredbånd, eller som ikke har fastnet hos TDC, kan du selvfølgelig også vælge bredbånd uden fastnet. Vælger du denne løsning får du bredbånd på en separat regning."

Jeg afkrymper også min fastnet nu :)
Avatar billede massman Nybegynder
01. oktober 2003 - 21:05 #17
Jeg kan ikke finde det citat på siden?