Avatar billede hater Nybegynder
08. december 2002 - 18:39 Der er 12 kommentarer

MSN Messenger

hejsa experter....

jeg kan ikke sende filer over MSN Messenger.... jeg har lige formaterret hele skidtet og installeret XP...

nogen der har en ide om hvad der er galt?
Avatar billede anuseren Nybegynder
08. december 2002 - 18:42 #1
bag en firewall evt?
Avatar billede hobbez Nybegynder
08. december 2002 - 18:43 #2
Hvordan er du forbundet til Internet?

Hvis du er på via ADSL så kan det være din router der ikke har åbnet den korrekte port.

/Rob
Avatar billede fiskesuppe Nybegynder
08. december 2002 - 18:53 #3
Avatar billede hater Nybegynder
08. december 2002 - 19:01 #4
har adsl 512/128
Avatar billede hater Nybegynder
08. december 2002 - 19:04 #5
fiskesuppe ---> det så meget godt ud..... men jeg fattede ikke et ord af hvad der stod !
Avatar billede cborg Nybegynder
08. december 2002 - 21:49 #6
du bruger garanteret xp og sidder bag xp's firewall. Den forhindrede mig i at sende filer.
Avatar billede hater Nybegynder
08. december 2002 - 22:11 #7
kan man slå den fra?
Avatar billede cborg Nybegynder
08. december 2002 - 23:29 #8
selvfølgelig (jeg har en engelsk version af xp - men jeg håber at du kan følge mig)

start -> Control Panel -> Network Connections
-> Højreklik på din connection og vælg proporties/egenskaber
-> Klik på avanceret tappen
-> Fjern fluebenet i feltet hvor firewallen slås til eller fra.
Avatar billede fiskesuppe Nybegynder
09. december 2002 - 00:31 #9
Det er ikke bare firewallen i XP du skal slå fra, men du skal også lave hul i den firewall der ligger i din router. Ellers kan du ikke sende filer. Du kan kigge på denne side for at se hvilke porte det er du skal åbne/forwarde i din router:
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;EN-US;q278887

Hvis du vil have at vide hvordan det gøres må du skrive hvilken router du har...
Avatar billede mike23 Nybegynder
10. december 2002 - 08:27 #10
Ellers hvis du er i tvivl om du er bag en firewall så kan du kontrollere det inde på www.grc.com og vælge Test My Shields.

Siger den stealth til dine porte er du bag en firewall (XP,s eller router)
Avatar billede hater Nybegynder
20. januar 2003 - 19:13 #11
erhm det hjalp ikke det med firewall...
Avatar billede hater Nybegynder
07. april 2003 - 16:38 #12
kan ik lukke skidtet