Avatar billede gham Nybegynder
18. oktober 2000 - 00:27 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

USB

Jeg har et problem med at instalerer et Webcam Go camera
Mit motherboard er et Titanium 1B+ og bios
er Award Modular v4.51pg.
I Bios opsætningen kan man slå USB til, men
kun til infarød og Tastatur.
Er der nogen der kan fortælle mig om der findes en opgradering af Bios. så jeg kan
bruge mit webcam go camera det er fra Creative.
På forhånd tak
Gunnar Hammerlund

Avatar billede gozar Nybegynder
18. oktober 2000 - 00:42 #1
Du skal finde det sted i bios hvor der står noget lign.

Assign Irq to usb

Og under enheds håntering i windows skal du have en usb enhed der hedder USB åben verts kontroler og usb-rod hub

Hvis de ikke er der, shal du have fat i driverne. De ligger på bundkort cd\'en.
Avatar billede slashman Nybegynder
18. oktober 2000 - 11:10 #2
Titanium motherboards laves af QDI :
Her kan du finde dokumentation og ny BIOS ( nyeste er v1.5 fra 1998 ) :
http://www.qdigrp.com/eng/sub-qdihome.htm
Kortet burde have standard USB porte, så det er nok et driver spörgsmål som gozar skriver.
Kan du se USB i enhedshåndteringen i kontrolpanel ?
Avatar billede slashman Nybegynder
18. oktober 2000 - 11:10 #3
Har du Windows 98 eller höjere - det er meget svärt at få Windows 95 til at virke med USB.
Avatar billede slashman Nybegynder
18. oktober 2000 - 11:58 #4
Jeg checkede din BIOS manual på ovenstående websted nu jeg var igang - det ser ikke ud til at der er nogle indstillinger der vedrörer USB. Default BIOS setting burde altid have USB enabled.
Lösningen ligger i Windows, men för du har bekräftet at du har Win 98/ME er det lidt svärt at gå videre ( tilföj hardware osv. )
Avatar billede gham Nybegynder
19. oktober 2000 - 00:51 #5
Jeg har Windows 98se og de to USB porte er ifølge
bios \"kun til Tastatur og infarød\"
Jeg har nogle programmer fra windows 95 på pc´eren.Kan det værer problemet?
Jeg har forsøgt med Assign Irq til USB,det er ikke tilladt!
Avatar billede slashman Nybegynder
19. oktober 2000 - 10:07 #6
På QDI hjemmeside for dit board står :
>>>>>>>>>
I/O Feature Two high speed serial ports (16550 Fast UART compatible)
One enhanced parallel port (SPP/EPP/ECP support)
One floppy port supports up to 2 floppy drives (360K/720K/1.2M/1.44M/2.88M)
Support IrDA Infrared and 2 USB (Universal Serial Bus)
>>>>>>>>>>
USB har da ingenting at göre med Tastatur og IR.
Det eneste punkt jeg kan se du henviser til må väre \'USB Keyboard support\' ( side 45 i manualen ) men det henviser da kun til om din USB poprt udover sin generelle anvendelse også skal accepteres som Keyboard kilde i forbindelse med POST ( Power ON Self-Test ).
Jeg vil fastholde at USB normalt bare virker uden specielle BIOS settings.
Du burde kunne se USB i Kontrol panel - enhedshåndtering. Hvis ikke - pröv \'Tilföj hardware\'.
Dele af Win95 burde ikke forstyrre.
Sker der slet ikke noget når du plugger dit webcam in mens Windows körer - den burde kigge efter drivere.
Kan du allerede se Webcam i Kontrolpanel ?
Kender du ikke nogle som har et-eller-andet andet USB harware du lige kan pröve med ?
Avatar billede edderkop Nybegynder
28. oktober 2000 - 22:59 #7
Jeg har flere gange haft problemer vedr. usb portene. Jeg løste det ved først at installere softwaren, derefter USB porten og til sidst genstart. Windows har så kommet med beskeden at der er fundet ny hardware. Dette har jeg gjordt både med win95 og 98. Måske ikke helt normalt men det virkede. Dette forudsætter at du aktivere USB
i bios som andre skriver.
Avatar billede gham Nybegynder
18. februar 2001 - 01:14 #8
Hej alle sammen.
Jeg prøvede alt men måtte erkende at det var ikke
muligt med et Titanium 1B+!
Så jeg opgraderede til Soltek 54U5/U1 med AMD K6-2+(500 MHz*5.5x) +128mb PC100 RAM.
Så nu er der ingen problemer.
Jeg havde et andet problem som jeg ikke kendte på
det tidspunkt jeg søgte hjælp,det var vores microbølgeovn som er placeret ca.45cm fra mit tårn. DEN er nu flyttet og så forsvant alle mine mærkelige problemer!!! Tænk at man kan overse en
så stor magnetbompe?

Avatar billede makse Nybegynder
18. februar 2001 - 01:19 #9
Så må du vist også godt lukke spørgsmålet. :)