Avatar billede bj-an Nybegynder
08. december 2002 - 15:24 Der er 16 kommentarer og
3 løsninger

ADSL-internet over 2 komputere

-Jeg har lige fået ADSL-bredbånd (TDC).
-Jeg har to komputere i netværk via en HUB og winXP på begge komputere.
-Jeg kan logge på nettet fra begge komputere men ikke være på nettet samtidig.
?Kan det lade sig gøre at få begge komputere på internettet samtidig? Hvis ja hvad skal jeg gøre?

MVH
bj-an
Avatar billede eagle124 Nybegynder
08. december 2002 - 15:26 #1
du skal bare købe en ekstra IP fra TDC
Avatar billede eagle124 Nybegynder
08. december 2002 - 15:27 #2
det kan du få ved at ringe ind til dem og det koster vist 10kr. i måneden
Avatar billede mr-bob Nybegynder
08. december 2002 - 15:28 #3
man får da 2 ip adresser når man køber det! og så kan man købe 2 ekstra eller mere!
Avatar billede eagle124 Nybegynder
08. december 2002 - 15:29 #4
jamen så burde han da kunne være på nettet med begge computere samtidig

er det netexpress du har fået ??
Avatar billede c_nova Nybegynder
08. december 2002 - 15:30 #5
du får da 2 ip'er fra TDC bredbånd... så det skal han da ikke betale for....
Avatar billede eldaria Nybegynder
08. december 2002 - 15:30 #6
Køb et extra Netkort til den ene XP PC, brug den til at kopple til den anden computere, og brug XP's indyggede Internet sharing.
Sig til om du skal bruge hjælp med at sætte det op..
Avatar billede bj-an Nybegynder
08. december 2002 - 15:35 #7
Hvorfor skal jeg have to netkort i "den anden" computer - et netkort pr. computer må da være nok?
Avatar billede eldaria Nybegynder
08. december 2002 - 15:46 #8
En til at kopple ADSL modemet til, og et til at sende det videre til det interne netværk.
Jge har selv lavet det der hjemme, vi har 5 computere på netværket, en med 2 netkort, der deler nettet til resten af computerne...
Det er dog Windows 2000, men det er samme princip...
Men jeg kan se at der er andre der siger at du har fået 2 IP addresser fra TDC, så det kan være at de har en anden løsning for dig, Jeg har ikke TDC internet selv, så det ved jeg ikke noget om. Jeg gav bare et forelsag på en løsning, der virker med vilken som helst ADSL/Kabel udbydere.
Avatar billede mr-bob Nybegynder
08. december 2002 - 15:46 #9
det var da en latterlig (undskyld udtrykket) idé eldaria, han har alle remedierne til at komme på nettet hvorfor så købe flere ting?

bj> prøv at gå ind i nætværksforbindelser og ude i siden vælger du "konfigurer et hjemme eller mindre kontornetværk".

Tryk på næste 2 gange og vælg "andet" og tryk næste 2 gange igen og følg så bare guiden resten af veje, prøv at gøre det på begge computere!
Avatar billede articfruit Nybegynder
08. december 2002 - 15:46 #10
eldaria mener at du ska bruge den ene af computeren til at dele din internetforbindelse i stedet for hub'en. Har du bestilt med en fast ip adresse eller med 2 dynamiske?
Avatar billede rebecca Novice
08. december 2002 - 17:09 #11
netkabel fra adslmodem sættes i upload på hub derefter sætter du netkablerne fra pc'erne til hubben og du er online
Avatar billede rebecca Novice
08. december 2002 - 17:10 #12
ps genstart evt.pc'erne
Avatar billede ratzaiy Nybegynder
08. december 2002 - 17:13 #13
Gå ind på e-service på www.opasia.dk der kan du bestille en fast ip og det er helt gratis
Avatar billede k_la Nybegynder
08. december 2002 - 18:27 #14
Eller gør det sikkerheds mæssigt bedre - skift din HUB ud med en billig ADSL router som f. eks D-link 604 eller tilsvarende, så beskytter du samtidig dine computere for en del af de "Hacker" opslag der på nettet søger efter computere hvor man kan skjule lyd og billed filer.
(opslag på port 137 er meget populære i øjeblikket)
Avatar billede buck Nybegynder
08. december 2002 - 19:16 #15
Hold da helt ferie... i gør jo alt andet end at hjælpe staklen! :o7

bj-an -> du skal ikke have flere netkort end du har nu!
Til syneladende har du kun 1 adresse udadtil, som de to pcere så bruger på skift. Det du skal bruge er noget der kan "dele" denne adresse så begge pcere kan bruge den samtidig.
k_la er inde på det rigtige, og jeg vil også sætte min stemme på at du skulle investere i en D-Link 604. Den har indbygget firewall, og med den kan i føle jer rimelig sikre, når i surfer derudaf...

Men prøv lige at kigge i alle de papirer du fik med... Se om der står noget med IP adresser, og i givet fald hvor mange du har fået tildelt.
Hvis du har mere end en, kan vi måske finde på en anden løsning istedet for at du skal betale for noget du måske kan undvære.

Glem alt om fast IP (statisk). Det skal du kun bruge hvis du har planer om at sætte en server op hjemme i stuen som folk skal kunne komme ind på udefra.
Sikkerhedsmæssigt er det også kun en fordel at du får tildelt en ny IP adresse hver gang du går på nettet.

PS! D-Link DI-604 koster omkring 500,-
http://www.edbpriser.dk/netvaerk/netvaerk-top10.asp?ID=1674597895

/Buck
Avatar billede bj-an Nybegynder
08. december 2002 - 23:38 #16
Jeg har selv løst problemet!
Jeg skulle dele netværket og internettet via:
KONTROLPANEL
NET- OG INTERNETFORBINDELSER
NETVÆRKSSTEDER
OPRET HJEMME ELLE MINDRE KONTORNETVÆRKSFORBINDELSER og følge guiden.
Herefter måtte jeg sætte Zone Alarm til lav ellers virkede mit netværk og internetforbindelse ikke!
Jeg takker alle for hjælpen og vil fordele mine point til eldaria, rebecca og
buck efter fortjeneste. Jeg må nok se i øjnene at ZoneAlarm ikke er tilstrækkelig sikker.
Kan jeg sætte ZoneAlarm til at skelne mellem mit interne net og internettet?
Eller skal jeg investere i Ruter?
Avatar billede rebecca Novice
08. december 2002 - 23:47 #17
Bj-an>>>som "buck" skriver så tjek om du har statisk = fast Ip adresse eller dynamisk = en Ip adresse du får tildelt, hvis det er dynamiske Ip adresser du har har du fået 2, hvis det er statisk Ipadresse du har har du fået 1, ved dynamisk Ip adresse sætter du kablerne som beskrevet tidligere hvis du har fast Ipadresse skal du lave en deling af Internet forbindelsen dvs. den ene pc skal være tændt for at den anden kan gå på nettet.
Avatar billede rebecca Novice
08. december 2002 - 23:49 #18
bj-an har du set om du har statisk eller dynamisk ip
Avatar billede mr-bob Nybegynder
08. december 2002 - 23:51 #19
var det ikke det jeg svarede???? nå men det går jo nok, Kan se du ikke er helt en hej til det her endnu! :-)

Mr bob