Avatar billede heine111 Nybegynder
08. december 2002 - 09:56 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

video cd

Mit problem er følgende:

Jeg skal bruge et program til at rippe en dvd film med, og når den er rippet skal jeg have lagt filmen på en alm. cd  altså det der hedder VCD så jeg kan afspille den på min dvdafspiller.

jeg håber at der er nogen der kan hjælpe mig.
ps: der er 200 point til den der kan hjælpe så at det fungere

på forehånd tak hilsen  Heine
Avatar billede fun22 Nybegynder
08. december 2002 - 10:11 #1
se her http://www.vcdhelp.com/sefy/ hvordan du ripper

og så bruger du bare nero til at brænde dem med
Avatar billede lchristmann Nybegynder
08. december 2002 - 10:12 #2
Hej Heine

Det er måske for nemt for mig - men der findes et par sider på nettet hvor der er kogebogsopskrifter på det du har gang i.

http://www.vcdhelp.com/ er et rigtig godt sted at begynde. og følg evt. links herfra.

En lille smart ting er at når du engang har fået rippet så findes der en MPEG encoder plugin til NERO brænder programmet - alt andet en hurtig men nemt 17$ da jeg købte den.

Og til sidst så her TDC butikkerne en dims på hylden, en afspiller der klarer alt fra vcd til divx og mp3 til 2.5 KB. Jeg har ikke prøvet men VCD kvaliteteten er ret ringe hvis det skal ned på en cd.

God fornøjelse
Lasse
Avatar billede sluppi Nybegynder
08. december 2002 - 10:23 #3
Hvis det bare skal være nemt kan jeg anbefale dvdx til formålet...og lav det da (hvis din afspiller understøtter det) til svcd...det er meget pænere.
Avatar billede heine111 Nybegynder
08. december 2002 - 11:58 #4
rippe har jeg fuld styr på men når jeg så skal til at brænde så fucker min nero fulstændigt op. den laver fejl. og jeg har prøvet at gen installere men intet ser ud til at hjælpe,men kan kan få et andet brænderprogram der også kan lave svcd/vcd?

heine
Avatar billede halifax Nybegynder
08. december 2002 - 14:35 #5
Mon der er hjælp/inspiration her. Readme og guides - DVD to SVCD
www.dvd2svcd.org
Avatar billede heine111 Nybegynder
11. december 2002 - 18:26 #6
ikpå¨ø