Avatar billede lowyloas Nybegynder
08. december 2002 - 00:48 Der er 9 kommentarer

Hva program skal jeg bruge til at åbne en Dll Fil i c++

Hey .

Jeg skal lige bruge noget hjælp .. Hvordan åbner jeg en dll til der er lavet i c++ Jeg har hentet et program men det virker ikke .. Hvad skal jeg bruge Jeg har to filer jeg skal have set på

Der står i info om det
Microsoft® C Runtime Library
&
Microsoft® C++ Runtime Library
Avatar billede dr.truti Nybegynder
08. december 2002 - 01:10 #1
Du kan ikke bare åbne en DLL fil som i Notepad og ændre eller se i den...!

Hvis du vil se DLL filens muligheder for input til den, kan du bruge programmet Dependency Walker (Hvis du har Microsoft Visual C++ 6 hedder programmet bare Dependens under ekstra untils).

Truti
Avatar billede dr.truti Nybegynder
08. december 2002 - 01:11 #2
Direkte til deres hjemmeside:

http://www.dependencywalker.com/

Truti
Avatar billede lowyloas Nybegynder
08. december 2002 - 01:42 #3
kan jeg så lukke dll fil op og se hvad der er skrevet i den .. og rette
Avatar billede lowyloas Nybegynder
08. december 2002 - 01:43 #4
og hvad med exe filer .. der er lavet i c++ ?
Avatar billede jpk Nybegynder
08. december 2002 - 11:23 #5
En DLL (Dynamic Link Library) er kode der er kompileret til Windows (+ måske et par enkelte andre operativsystemer). Den er compileret til et niveau hvor der ikke er mulighed for at genskabe den oprindelige kode, som det fx er det med Java's byte code.
Altså nej, du kan ikke ændre dens funktionalitet ved rette direkte i den!
Hvis du vil det, skal du have fat i koden, ændre den og så kompilere DLL'en igen.
Avatar billede dilleberg Nybegynder
09. december 2002 - 00:06 #6
Med Visual C++ kan du rette resourcer som f.eks. bitmaps, icons og stringtables i DLL'er og EXE-filer.
Gælder kun for NT og Win2k (og måske XP ?)

db
Avatar billede herman01753 Nybegynder
10. december 2002 - 17:01 #7
med det her program, har du mulighed for at se funktioner indeholdt i en dll, og du kan se hvilke resurser den bruger. desudem kan du få den til at dis assembly indholdet, så hvis du er en haj til assemblyprogrammering, kan du i teorien godt ændre på funktionerne. du kan downloade en gratis 30 dages trial på
http://www.heaventools.com/download.htm
Avatar billede herman01753 Nybegynder
10. december 2002 - 17:02 #8
programmet hedder "PE Explorer 1.90 for Windows 9x/ME/NT/2000/XP" og kan iøvrigt åbne alle mulige filer, .exe og driver filer etc.
Avatar billede ricelius Nybegynder
12. december 2002 - 00:17 #9
Med en disassembler kan du se programmets rå instruktioner til CPUen; men det er vigtigt at huske, at C er et højniveaussprog (i modsætning til assembler) - det betyder, at compileren tager C-kode og "nedbryder" den til CPU-instruktioner. Du kan ikke omvendt "opbryde" (or whatever) CPU-instruktioner til C på en unik måde.