Avatar billede dkkarpen Nybegynder
30. juli 1999 - 09:03 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Pearl eller ASP? Hvad mener du?

Hej Eksperter!

Hvad mener i der er flest muligheder i? ASP eller Pearl?
Avatar billede nof Nybegynder
30. juli 1999 - 10:36 #1
...Jeg mener: ASP!

MVH
nof
Avatar billede dkkarpen Nybegynder
30. juli 1999 - 10:47 #2
Hvorfor?
Avatar billede cyberzoom Nybegynder
31. juli 1999 - 15:51 #3
ASP
Avatar billede dkkarpen Nybegynder
31. juli 1999 - 16:39 #4
Det ville være rart med en begrundelse af svaret...
Avatar billede cyberzoom Nybegynder
31. juli 1999 - 23:25 #5
Det ville du også få hvis du gav nogle point :/
Avatar billede dkkarpen Nybegynder
01. august 1999 - 01:31 #6
Det er jo for at skabe debat (burde fremgå af kategorien). Ikke for at få et korrekt svar, hvilket givetvis ikke kan findes.
Avatar billede cyberesben Nybegynder
02. august 1999 - 18:38 #7
jeg synes CGI/Perl og PHP3 er federe, ASP er også fedt nok men det bliver lavet af MS, mens de andre er åbne standarder...
Avatar billede dkkarpen Nybegynder
02. august 1999 - 19:50 #8
Velkommen tilbage Esben! Var det godt i det jyske.....?
Avatar billede test43 Nybegynder
03. august 1999 - 01:27 #9
når du nu siger FLEST MULIGHEDER, så vil jeg nok sige perl/php3.
kan du f.eks. bygge en IRC-server i ASP? I don't think so...
Avatar billede cyberesben Nybegynder
03. august 1999 - 01:38 #10
dkkarpen>>jaja, hun var (er) sgu dejlig
Avatar billede skovlunde Nybegynder
04. august 1999 - 22:32 #11
perl/PHP3 er jo ganske udemærket for simple løsninger mod databaser eller ligende.
Men hvis man skal være lidt mere avanceret lammer de jo ud...Specielt når man ser på hvor dårligt de skalerer, manglende Transaktionsstyringer, ringe muligheder for enterprise udvilking etc...

Åbne standarder er OK og bestemt interessante, men når de mangler det økonomiske aspekt halter de uhjælpeligt efter.

Husk så også lige på at ASP ikke er designet til brug for udvikling af total løsninger. ASP skal kun bruges til aktivering/validering (LIM) af bruger input og derefter via emissary objekter losse data tilbage i systemet til behandling af business logikken.

At ASP så bruges til total løsninger er jo kun sørgeligt. Men foirhåbentlig lærer alle ASP folkene det nok på et tidspunkt...:)

Avatar billede thomas Nybegynder
24. august 1999 - 20:55 #12
skovlunde >> det var da en latterlig kommentar, du sviner asp og php til uden at komme med noget alternativ. Og asp (som jeg primært arbejder i) kan ALT hvad du har behov for, det smukke er at asp er simpelt, men når du først begynder at benytte dig af diverse COM objekter så kommer asp virkelig til sin ret. Ligenu sidder jeg og koder en stribe com objekter skrevet i c++/atl og vb, der trækker data fra en siemens mainframe med hierakisk database, en AS/400 og 2 sql servere ... jeg mener hvis det ikke er en "total løsning", ja så ved jeg fandme ikke hvad det er, som sagt du kan alt med asp, det er bare dine evner der sætter begrænsningerne ;-)

du tilhører forhåbentlig ikke i den gamle skole der koder "gode gamle" cgi scripts i c og helst kun på unix vel?? for så vil du lige pludselig indse at du er håbløst bagud.

og husk fordi noget er opensource betyder det ikke at det er godt, MS platformen er en meget åben platform for den erfarne programmør selvom de ikke rask væk deler sourcekode ud til diverse hobbyprogrammøer, og den er væsentlig nemmere at udvikle på hvis du skal trække data fra en masse platforme.

Avatar billede tomaten Nybegynder
24. september 1999 - 09:51 #13
Brug Perl.

Asp kører på windows NT servere og er meget ustabilt. Perl kører på Unix servere og det mest pålidelige.

TAG PERL, DER ER MINDST LIGE SÅ MANGE MULIGHEDER I DET SOM I ASP.
Avatar billede motu Nybegynder
02. februar 2000 - 22:26 #14
UNIX 4EVER
Avatar billede cyberesben Nybegynder
02. februar 2000 - 23:12 #15
hehe brug dog PHP hehe det er det fedeste