Avatar billede brunekager Nybegynder
07. december 2002 - 20:59 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Tom KASSE!

Jeg ved godt det her overhovedet okke har noget at gøre med Computer og IT, men nu har jeg gået og tænkt over noget der undrer mig helt vildt meget.

Hvis man har en rum/værelse som er fuldstændigt kvadratisk.
Der er lufttomt og ingen gasser eller ilt former derinde, plus at der ikke er noget lys derinde. Der er heller ikke nogen tyngdekraft.
Hvad ville der så ske hvis man kastede en sten derind??
Ville den bare flyve rundt i al evighed???, eller hvad???

Lad mig høre jeres mening så venter der 100 point!!!
Avatar billede Slettet bruger
07. december 2002 - 21:00 #1
Kunne du så ikke have oprettet dit spørgsmål i fri debat?
Avatar billede Slettet bruger
07. december 2002 - 21:03 #2
>Ville den bare flyve rundt i al evighed?
Ja, der er jo ingen materie til at bremse den.
Avatar billede fiskesuppe Nybegynder
07. december 2002 - 21:05 #3
Ja, den ville flyve rundt i evighed hvis man ser bort fra gnidningen når den rammer væggen. Men dette eksperiment kan ikke lade sig gøre i virkeligheden, kun i teorien.
Avatar billede 7th Praktikant
07. december 2002 - 21:05 #4
Jeg ville skyde på at stenen vil blive sprængt i tusinde atomer, da loven om nærhed er ophævet, men jeg kan sagtens tage fejl...
Avatar billede fiskesuppe Nybegynder
07. december 2002 - 21:47 #5
7th -> Ja, du har nok ret. Det er jo lige som hvis man ser på to planeter i unicerset der er på vej til at støde ind i hinanden (i eksemplet er den ene planet stenen og den anden planet er væggen). Og så bliver de jo spræng helt i stykker hvis de støder ind i hinanden. Og i rummet er der jo heller ikke ilt...
Avatar billede brunekager Nybegynder
07. december 2002 - 22:02 #6
Schulze, kunne du ikke have valgt en kommentar istedet
for et svar!...
Det går ikke at du skal gå og rette på andre, når du selv laver de samme
små dumme fejl.
Avatar billede Slettet bruger
07. december 2002 - 22:05 #7
? Jeg svarede på dit spørgsmål, no more no less.:

Svar: schulze
07/12-2002 21:03:32    >Ville den bare flyve rundt i al evighed?
Ja, der er jo ingen materie til at bremse den.
Avatar billede brunekager Nybegynder
08. december 2002 - 00:11 #8
nåå.. ja.!
Mig der dummede mig undskyld,..
Avatar billede jakoba Nybegynder
08. december 2002 - 01:23 #9
Den ville gradvist miste fart og blive langsommere samtidig med at den (og væggen) blev lidt varmere.

de steder hvor stenen rammer væggen vil der godt nok komme rekyl, men det er ikke perfekt elasticitet så noget af bevægelsesenergien går til at deformere molekylestrukturen i sten og væg der de rammer hinanden.

mvh JakobA
Avatar billede jakoba Nybegynder
08. december 2002 - 01:24 #10
7th >> "loven om nærhed" ?
Avatar billede 7th Praktikant
08. december 2002 - 13:01 #11
Loven om nærhed, tror det er noget jeg selv må have fundet på, eller fået blandet sammen på den ene eller anden måde ;) Fysisk er ikke liiige min stærke side, men min sunde fornuft siger, at hvis et objekt ikke kan være i nærheden af noget, så kan det ikke eksistere. Men igen, fysisk er altså ikke lige mig...

Nærhed såsom omkranset af ilt/luft.
Nærhed såsom hvad er op og hvad er ned (tyngdekraft).
Nærhed såsom at kunne få lys.

Hvis en meteorsten svæver ind i et sort hul i universet, hvad sker der så ? Af hvad jeg kan huske får man aldrig den meteorsten at se igen.

Man kunne også vende den om og spørge, hvad skal der til for at skabe en sten ? Hvis ingen af de betingelser er tilstede, kan en sten så skabes ?
Avatar billede hanne-rk Nybegynder
08. december 2002 - 22:51 #12
Mit bud :
Sten ville lægge sig på gulvet, og næsten dø af grin over, at nogen bruger tid på at spekulere på den slags, desværre for ham vil han grine så meget at han tisser i sine bukser.

Derefter ville han tænde lyset i det mørke rum, og kalde på sim mor og sige at han har haft mareridt og derfor har tisset i sine bukser.

:-)
Avatar billede hanne-rk Nybegynder
08. december 2002 - 22:53 #13
mærkeligt spørgsmål
og så under design ?
mærkeligt spørgsmål
Avatar billede brunekager Nybegynder
08. december 2002 - 23:36 #14
Mærkelig Kommentar, Hvoffor så blande sig?..
Avatar billede Slettet bruger
08. december 2002 - 23:39 #15
Det var så lidt.
Avatar billede Xelot Nybegynder
08. december 2002 - 23:40 #16
Tror slet ikke at den kan komme ind på grund af et tryk som ikke findes.. Der er ingen baggrund for hva jeg siger.. men jeg ku forestille mig det.. og desuden kan man ikke se hvad der sker, da der ikke er noget lys.. !!