Avatar billede akn1987 Nybegynder
07. december 2002 - 20:28 Der er 12 kommentarer og
2 løsninger

Billedet flimrer!!

Når jeg starter min PC op flimrer teksten, der hvor den fortæller mig om mit gfx-kort, og der hvor den tæller ram op. Når den så kommer til at åbne windows: laver den sort skærm hvorpå der kommer felter med forskellige farver ( som også flimrer), eller den kommer helt ind i windows men har stadig de "flotte" farve felter, men hverken mus eller keyboard giver nogen respons.
Den begyndte på det efter jeg havde slukket skærmen og ladet computeren stå tændt i en time.

Min computer er en XP 2000+, 512mb DDRram,
Soltek SL-75DRV5 og Palit Geforce 4 4200 128mbram.
Jeg kører Win XP-pro. Cpu, ram, motherboard er 1,5 måned gamle og GFX-kortet et ½ år.

Jeg har prøvet at sætte computeren til en anden skærm, med et andet kabel, og der var problemet det samme.

Er der et eller andet der er brændt af, er det hackere der har været på spil, er det virus eller er det noget helt tredje???

Jeg håber at i kan give mig et svar, for jeg skal bruge den computer meget snart!!
Avatar billede akn1987 Nybegynder
07. december 2002 - 20:29 #1
Jeg har også prøvet at formatere med en win98 cd men jeg kan ikke få den startet!!
Avatar billede Lasse Novice
07. december 2002 - 20:32 #2
proev at resette din bios.... det er et vild shot, men proev.

ellers er grafik kortet nok roeget....
Avatar billede akn1987 Nybegynder
07. december 2002 - 20:35 #3
Hvordan restter jeg biosen??
Avatar billede Lasse Novice
07. december 2002 - 20:44 #4
naar computeren starter kan du paa de fleste keybord trykke del eller F1 og du kommer ind i en menu. Her kan du load default bios.
Avatar billede akn1987 Nybegynder
07. december 2002 - 20:45 #5
"Hvordan resetter jeg biosen??"
Ikke riste bios :P selvom det nok var nemmere....
Avatar billede akn1987 Nybegynder
07. december 2002 - 20:48 #6
Der er en der hedder "load optimized defaults" er det den?
Avatar billede akn1987 Nybegynder
07. december 2002 - 21:00 #7
Når jeg lige nu bare starter computeren og bare lader den stå starter den op, skærmen tænder og slukker et par gange og maskinen genstarter..... mærkeligt......
Avatar billede junl Nybegynder
07. december 2002 - 21:45 #8
Det er måske AGP porten i DRV75, der gør det. Jeg får også "filmren" en gang i mellem. Jeg kan få det til at gå væk ved at vrikke lidt med skærmstikket, der hvor det sidder i grafikkortet.
Avatar billede akn1987 Nybegynder
07. december 2002 - 21:59 #9
Det der med at vrikke hvirker ikke..... jeg har også haft stikket helt ude af PC'en, men det hjælper ikke..... har fået installeret win2000 og kan derfor bruge windows, men kan stadigt ikke få flimren væk
Avatar billede akn1987 Nybegynder
08. december 2002 - 09:43 #10
Da jeg efter at have instaleret drivers til mit graffikkort, satte opløsningen op til 1280*936 gik den igen i sort skærm.... og kunne ikke bruges mere.... men jeg kan dog starte den op i safemode.
Avatar billede akn1987 Nybegynder
08. december 2002 - 17:40 #11
Jeg er nu ret sikker på at det er grafikkortet der er noget i vejen med. For da jeg satte det over i min nabos computer kom den samme fejl.

Der var dog en ting der undrede mig, for da vi satte hans grafikkort ind i min maskine kom der ingen kontakt til skærmen..... Er der noget i vejen med mit motherboard??
Avatar billede akn1987 Nybegynder
09. december 2002 - 18:44 #12
qooky--> Da det var kortet der var brændt sammen, ville jeg gerne give dig nogen point, men jeg kan ikke give dig point da du ikke har lavet et svar.
Avatar billede Lasse Novice
09. december 2002 - 19:13 #13
jamen, saa svarer jeg da lige....

Det er lidt maerkeligt... og alligevel ikke. Man faar altid fortalt at naar man roder med sin computers hardware, skal man altid vaere groundet. Alligevel overholder jeg selv ALDRIG den regel, og har aldrig vaeret ude for en afbraending. Og naar man saa laeser dette, saa bliver man alligevel lidt bekymret over at man aldrig har gjort det.
Avatar billede akn1987 Nybegynder
09. december 2002 - 21:02 #14
Når jeg installerer hardware tager jeg med jævne mellemrum et fast greb min radiator, bare for at være sikker. Det var kortet der var brændt af, men jeg har lånt et geforce 2 kort men når jeg putter det i maskinen får skærmen intet signal. kan motherboardet have taget skade!? Nu får du nogle point da jeg stadigt ikke kan bruge maskinen. Det kan være jeg opretter et nyt spørgsmål om det engang.

Tak for hjælpen