Avatar billede rene82 Nybegynder
07. december 2002 - 18:41 Der er 4 kommentarer

PCTV

Hej med jer, jeg har et tvkort som jeg godt vil bruge til at optage noget fra fjernsynet med men når jeg bruger det program man ser tv på og optager der så optager man ca i 5 min og så fylder det over 400 mb der må være et andet program hvor den optager det i det rigtige format foreksempel avi, er der ikke nogen der lige kan smide et link af til sådan et program?
hilsen Rene
Avatar billede lchristmann Nybegynder
08. december 2002 - 10:39 #1
Hej Rene

Hvilket kort har?

Jeg tror du skal leve med at de filer du danner under optage processen bliver lidt store. Med mindre du har et kort med HW encoding Hauppauge har sådanne - eller en PC med godt med cpu kraft og f.eks et af ATI's AIW kort.

MEN de store filer du danner under optagelse kan du så efterfølgende encode til f.eks. divx med virtualdub http://www.virtualdub.org/

MVH

Lasse
Avatar billede rene82 Nybegynder
09. december 2002 - 01:56 #2
jeg har et ati skærmkort og 1333herz puter men hvis nu vil optage en hel fil kommer den jo til og fylde over 10 gb lol, det er et pinede pctc kort eller så noget findes der ikke et andet program som man kan optage fra webcam fordi så kan jeg optage tv den vej!!
Avatar billede lchristmann Nybegynder
09. december 2002 - 08:40 #3
Hej Rene

ATI har et All in Wonder kort til ca. 500 kr. (Det er med både TV tuner SVHS og comp in/out og sågar SPDIF audio out - find på www.edbpriser.dk) som kan optage i et hav af kvaliteter og codecs herunder bl.a. MPEG2 (desværre ikke DIVX). Men det er din PC der skal gøre arbejdet. Jeg har selv en 1.4 T-bird og det fungerer ok.

Alternativt kan du se på Hauppauge med HW MPEG2 encoder - men det er dyrt.

MVH

Lasse
Avatar billede mkj80 Nybegynder
17. december 2002 - 21:38 #4
Hej Lasse
Lige et tillægsspørgsmål, du nævner ATI - All in Wonder kort, er det et TV-kort? Jeg er nemlig på udkig efter sådan et.

Så jeg kan optage fra TV, optage film fra video osv.

Er der følgende stik/udgange:
1. Audio IN
2. Video In

hvad er SPDIF audio out?

Håber du gider at hjælpe, på forhånd tak

Mikkrl