Avatar billede long Nybegynder
30. juli 1999 - 00:58 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Laver "de store" spil til Linux ?

Laver "de store" spil til Linux eller hvornår går de igang ?

Hvilke spil kan man få til Linux ?
Avatar billede fumes Nybegynder
30. juli 1999 - 07:54 #1
Der bliver lavet spil til Linux, men det er endnu ikke i særligt stort antal. Halflife og Quake kan fås til Linux, men det begrænser sig vist også til de rigtigt store spil.

Har læst at bl.a. Duke Nukem Forever ikke lige ligger i Linux-skålen.

Hvis du skal spille kan det saktens lade sig gøre på Linux, du skal bare acceptere at spiludvalget er noget mere begrænset !
Avatar billede thoeger Nybegynder
30. juli 1999 - 10:13 #2
Men stille og roligt vil flere og flere spil komme til Linux. Bla kan nævnes at Quake 3 og Civ 3, begge skulle komme til linux og så er der jo ved at være noget ved det!
Avatar billede sirius Nybegynder
30. juli 1999 - 12:08 #3
du kan også køre windows i et "vindue" unden at miste alt for meget maskin kraft og så kan du jo bare spille på den måde...
Avatar billede backdrop Nybegynder
31. juli 1999 - 20:44 #4
Når det virker ja ;-)
Avatar billede gozar Nybegynder
01. august 1999 - 17:31 #5
HAr hørt oget om at id software først laver deres spil på linux systemer og flytter derefter koden over til windows..
Avatar billede cyberesben Nybegynder
02. august 1999 - 18:33 #6
tjaa den eneste forskel er jo også EXE-filerne
Avatar billede aon Nybegynder
17. september 1999 - 14:12 #7
long > Jeg tror at de fleste spilproducenter bliver 'nødt' til at portere deres (nye) spil til Linux. Det er slet ikke så svært for dem, hvis de bare fra starten programmerer det så det er platformsuafhængigt. F.eks. Quake versionerne - det eneste du skal bruge der er en tarball på omkring 1-2 mb. Programmet bruger så datafilerne fra 'windows-versionen'.
Det er bare et spørgsmål om producenternes udviklingsmetoder.
btw: Civilization II - Call To Power er også kommer i en Linux version .. det samme med Hopkins-FBI (godtnok et lidt ældre spil).