Avatar billede e-doux Nybegynder
06. december 2002 - 22:39 Der er 4 kommentarer og
3 løsninger

Harddisk er stået af

Jeg var den lykkelige ejer af en IBM deckstar 41gb harddisk. I langtid har min computer nogle gange haft svært ved at finde den. OG så bankede jeg lidt på harddisken og vi så virkede den som regl noget tid igen. Men nu er den vist stået helt af. Jeg jeg sætter strøm til den kan jeg høre den skiverne køre rundt men så efter 5 sek siger den bare hak - hak - hak - hak. Ja, den er nok færdig men jeg har nogle filer på den som jeg meget gerne vil redde. Er der ikke et eller andet smart tricks så jeg kan få liv i den igen for en kort periode?
Avatar billede simonvalter Praktikant
06. december 2002 - 22:43 #1
jeg har selv prøvet det samme også med de der hak lyde .. og du kan nok ikke redde den ..
jeg kunne også i længere tid få gang i den med at banke på den eller stille den på højkant men til sidst gav den op.

.. men hvis du ikke har prøvet at stille den på højkant så prøv det ;)
Avatar billede simonvalter Praktikant
06. december 2002 - 22:44 #2
da jeg åbnede den var det en lille dims der var brækket af i den og det er vist typisk for lidt ældre deskstar diske
Avatar billede simonvalter Praktikant
06. december 2002 - 22:46 #3
nå ja .. inden det blev alt for slemt med min kunne jeg ikke boote op på den men jeg kunne bruge den som secondary disk og flytte de vigtige data¨på den på min anden disk ..
Avatar billede e-doux Nybegynder
06. december 2002 - 22:49 #4
Jeg vil lige prøve med at sætte den på højkant. Men det bliver nok først imorgen!! Den er ikke så fandens gammen. Den er lavet i Marts 2001.
Avatar billede userzero Nybegynder
06. december 2002 - 22:54 #5
Ja hvad kan man sige... IBM lort, har også haft dette problem med min gamle Ibm hd, som sagde underlige lyde, det kunne man så løse ved at slå den hårdt ned i bordet, så kom der liv i den for en ganske svag stund! Men en ting der er skønt, det er at den er nem at sende til reperation hos Ibm, via deres Hp!
Avatar billede peet-49 Novice
07. december 2002 - 11:07 #6
Hvis din IBM er original importeret, er der tre års garanti på den, så kan du få den repareret, det tager ca. 5 uger.
Det er et stort problem med GXP 60 og 75
Avatar billede egidiussen Nybegynder
07. december 2002 - 16:06 #7
Hejsa
Jeg har oplevet samme problem med den type harddisk. Jeg sendte til tilbage som reklametion, og fik at vide at den var defekt - bad sectors.

Skipper