Avatar billede azeam Nybegynder
17. oktober 2000 - 15:48 Der er 1 kommentar og
2 løsninger

fejl og mangler i photoshop 6.0 hjælp mig

hejsa mennesker,

Jeg har her for snart en uge siden købt den nye photoshop. Jeg har dog en del problemer med den. For det første er der lavet om på en del genvejstaster og flere funktioner er flyttet rundt.
(et eksempel er paintbucket der har fået skiftet genvejstast fra k til g.)

Det er dog til at leve med, men mit problem er at jeg ikke kan få transform til at virke ordentligt.
Jeg har en firkant på 129*127 pixels, som jeg skal skalere ned til 10*10 pixels.
Det burde jo ikke være noget problem, eftersom jeg mener at jeg gør det rigtigt. Jeg slår maintain aspect ratio fra og skriver 10*10 oppe i baren, og tryker enter(eller den der ok dims der er i højre hjørne). nu skulle jeg mene at jeg fik en firkant på 10*10, men jeg får en på 11*10.

Kan DU hjælpe mig?
Det kan jo ikke passe at jeg skal til at starte den gode gamle 5.5 op og lave det i den.

venlig hilsen adam

p.s.
er det en bug eller er det mig der fatter minus?
Avatar billede steffen Nybegynder
17. oktober 2000 - 16:12 #1
Giver alle måderne denne fejl?

Ellers kunne du prøve at vælge Resample i stedet for Resize el. lign.

Ellers lyder det bestemt som en bug.
Avatar billede azeam Nybegynder
17. oktober 2000 - 16:23 #2
tak for hjælpen steffen.

jeg har fundet ud af hvad problemet er.
man skal angive skaleringen i kommatal.

man skal altså skrive 10,0 px * 10,0 px for at få det rigtige resultat... 10 px * 10 px virker altså ikke
Det må være en bug! :-(
Avatar billede azeam Nybegynder
17. oktober 2000 - 16:24 #3
du får lige 30 points for at svare 8-)