Avatar billede rxe Nybegynder
06. december 2002 - 18:06 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Uninstall af programmer i Linux/RH8, how?

Hej.
Hvordan uninstallerer jeg programmer, som jeg har på min RH8 maskine?
Sidder og roder med Apache, og tror bare jeg starter forfra med install o.l. :)
Avatar billede Slettet bruger
06. december 2002 - 18:13 #1
du finder først ud af hvad det er for en version
rpm -qa | grep apache

derefter

rpm -e det output som computeren kom med ved den 1. kommando
Avatar billede rxe Nybegynder
06. december 2002 - 20:13 #2
Når jeg skriver "rpm -qa | grep" står den lidt tid, men der kommer ikke noget tekst. Den går bare ned på næste linje.
Hvad kan der være galt?
Avatar billede Slettet bruger
06. december 2002 - 20:44 #3
Du skal skrive
rpm -qa | grep apache
hvis der er installeret noget apache vil computeren komme med et output der fortæller hvad det er for en version
Intet output betyder at der ikke er installeret noget apache på din computer
Avatar billede oz2kas Nybegynder
06. december 2002 - 23:12 #4
rpm -e mener jeg det er.
Avatar billede oz2kas Nybegynder
06. december 2002 - 23:13 #5
hmm...
fik en mail, åbner spm. ingen kommentarer. kommenterer, og så pludselig er der mange....

yndskyld at jeg forstyrrer.
Avatar billede rxe Nybegynder
07. december 2002 - 12:06 #6
Har lige geninstalleret, og denne gang med GRUB. Dvs. Apache ikke er der længere, så jeg har ikke rigtig brug for denne hjælp mere. Du kom dog med et svar, - ved dog ikke om det er rigtigt. Giver dig alligevel nogle points for dine svar. Jeg er helt ny herinde, og jeg har ikke fattet pointsystemet 100 % endnu.

Men nu virker virker lortet sgu, og det er jeg glad for.
Avatar billede Slettet bruger
07. december 2002 - 12:15 #7
Naturligvis er mit svar rigtigt du kan jo blot afprøve det