Avatar billede mikkel1 Nybegynder
06. december 2002 - 16:33 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Flatscreen Problemer

Hej,

Jeg har købt en Mermaid Venture 150 15" flatscreen brugt.

Til skærmer hører et PCI kort der åbenbart er nødvendigt for at skærmen virker...?!?!
Jeg har haft skærmen i en butik for at se om de kunne køre skærmen med det GForce 4 kort jeg gerne vil have samtidig med PCI kortet. Det lykkedes ikke. PCI kortet er selfølgelig total skod og jeg vil meget gerne spille spil.
Anyway, for at gøre det kort:

Kan man bruge et nyere grafikkort (eks.Gforce4) til at køre skæmen...
Er der nogen der har erfaring med dette problem?????

Det skal siges at jeg ikke har købt min PC endnu...

Tak for hjælpen!
Avatar billede ctacta Nybegynder
06. december 2002 - 23:08 #1
Hvis du er så heldig at der er tale om en af de allerførste Mermaid skærme, så kan du hos Mermaid købe en adaptor der laver den gamle digital indgang (DFP) Digital Flat Panel,om til en DVI. Kontakt Mermaid for nærmere info.

FAQ fra www.mermaid.dk
Kan jeg ikke få bygget min skærm om, så den kan køre DVI.
Nej, vi tilbyder ikke at ombygge skærme, men har du en 15” digital skærm med 4 betjeningsknapper under skærmen, kan den ved hjælp af en særlig DFP til DVI adapter bringes til at fungere med de fleste DVI grafikkort.

Bemærk at de ældre Mermaid skærme ikke performer godt efter dagens standard. Respondstiden er f.eks. hele 100ms, hvilket betyder at du ikke kan spille eller se film med et tilfredsstillende resultat.
Avatar billede mikkel1 Nybegynder
07. december 2002 - 00:50 #2
Tak, burde have nævnt at jeg self. har været på mermaid.dk. Desværre er det ikke en af de skærme man kan "adabte". Skærmens Response time m/sec. (Tr/Tf)
25 (5/20)      det er vel OK...? Men ændrer jo ikke noget ved mit egentlige problem..?

Så er der vel intet at gøre......kan jeg mon sælge den igen?
Avatar billede ctacta Nybegynder
07. december 2002 - 04:38 #3
Man kan som bekendt ikke trylle, så nej, hvis ikke den har DFP, så får du aldrig andet end den indgang der er, og aldrig DVI. Desværre. Hvorfor undersøgte du ikke tingene inden du købte skærmen?

Ja der er altid købere til hardware, så du vil kunne sælge den.
Avatar billede doctor6000 Nybegynder
07. december 2002 - 14:13 #4
hvis du vil sælge den så nævn lige en pris du vil have for den måske jeg vil købe til min server
Avatar billede mikkel1 Nybegynder
10. december 2002 - 16:34 #5
Jeg vil gerne sælge den. Jeg har givet 3000,- og det sælger jeg den videre for.
Den er naturligvis ikke stjålet eller noget!
Hvis du er har interesse så læg din email her.

mvh
Mikkel
Avatar billede ctacta Nybegynder
11. december 2002 - 07:58 #6
Det kan han jo købe en helt ny for! Held og lykke.
Avatar billede francodavid Nybegynder
11. december 2002 - 08:03 #7
Der står ellers:
Input(s) Analogue VGA (DDC1/2B compliant)
på: http://www.mermaid.dk/htm/Products/Technical%2015.htm

Skulle da uden problemer kunne sættes til hvilket som helst VGA kort.
Avatar billede ctacta Nybegynder
11. december 2002 - 08:05 #8
Go daw do! Mermaid har mange generationer, faktisk 4! Og den han har er en af de allerførste uden DVI eller analog.
Avatar billede francodavid Nybegynder
11. december 2002 - 08:10 #9
ctacta -> Tag lige en slapper! Og det er da underligt af dem at kalde dem for de samme model numre, ikke særlig smart.
Avatar billede bear Nybegynder
12. december 2002 - 13:24 #10
Hej Mikkel.
Du har vist misforstået problematikken en smule. Det din ven - Henrik - ville have svar på, er om det er muligt at have to grafikkort i computeren. Et PCI-kort, som kunne tage sig af Mermaid-skærmen, da denne ældre model er nød til at benytte dette mermaid grafikkort, hvor skærmen får signal og strøm på en og samme gang. Derudover ville han gerne have et AGP-kort siddende i maskinen, som så kunne tage sig af spil og andre krævende applikationer, men med en anden skærm sluttet til dette kort. Og det må jo siges at være en helt andet problematik end den du her har stillet op.

Og til den nævenyttige her på tråden, kan jeg oplyse dig om at en ny Mermaid skærm ligger på en 8-10.000,-. Så er den til gengæld også med alm. VGA-stik, og kræver ikke specielt grafikkort.

Hilsen Bjørn
Avatar billede mikkel1 Nybegynder
12. december 2002 - 14:14 #11
Hmmmm, jeg syntes ellers at min første tråd med linien var rimelig klar:

"Til skærmer hører et PCI kort der åbenbart er nødvendigt for at skærmen virker...?!?!"
"Jeg har haft skærmen i en butik for at se om de kunne køre skærmen med det GForce 4 kort jeg gerne vil have samtidig med PCI kortet. Det lykkedes ikke"

Der er så nogen der snakker om refresh-rate m.v., men mon ikke de fleste har fattet hvad det drejer sig om........jeg skal ihvertfald beklage hvis nogen har misforstået problematiken. Om ikke andet har Bjørn gjort det krystal-klart......tak!
Avatar billede bear Nybegynder
12. december 2002 - 14:35 #12
Hej Mikkel. Det var mere denne her: "Kan man bruge et nyere grafikkort (eks.Gforce4) til at køre skæmen..." jeg faldt over. Jeg har gjort det klart at den skærm på ingen måde kan køre på andre grafikkort end det som følger med. Du har ret i at det er et ældre kort, men det sælges stadigtvæk til knapt 1.000,- hos mermaid, og der er 4Mb på....alt andet end rigeligt til en kontormaskine.

Jeg kan nu ikke forsåt at de butikker ikke kan få PCI og AGP til at spille, men ind imellem kan den slags drille. Og det er da også omstændigt at have to kort i maskinen, og to skærme.
Avatar billede mikkel1 Nybegynder
12. december 2002 - 16:15 #13
Hey Bear,

Kan godt se det måske ikke var præsist formuleret....tak 4 hjælpen!

Anyways, det holder ikke og vi må bare sælge den videre.....

evt. købere kan som før nævnt skrive deres mail her....

Tak!