Avatar billede tri Nybegynder
06. december 2002 - 14:29 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Dokumentation af buisness-logik?

Jeg ville lige høre om I kender til nogle gode programmer, hvor man på en let måde kan gemme sin dokumentation i.

Jeg tænker IKKE på et program at lave dokumentationen i.
Der bruger jeg Rational Rose & Word.

Men et program hvor man kan samle alle sine dokumenter, tegninger, notater o.l.
I dette program skal man så kunne søge i.
Og det skal være et fler-bruger program, hvor alle brugere kan rette i de forskellige dokumenter.

Det er hovedsaglig dokumentation af systemudvikling og beskrivelse af kode jeg vil gemme. Derfor denne kategori.
Avatar billede mfalck Praktikant
06. december 2002 - 14:34 #1
cvs er bygget til den slags ..
Avatar billede mfalck Praktikant
06. december 2002 - 14:35 #2
husk at du både skal have en cvs-server og klienter .. det fungerer ret godt - omend cvs ikke er så godt til binære filer (hvilket også indbefatter word-dokumenter).
Avatar billede tri Nybegynder
06. december 2002 - 14:40 #3
mfalck:
Det er ikke et versions-styringprogram jeg leder efter.
Jeg kender godt cvc, og ja det er bedst til lagring af kode-filer.
Avatar billede mfalck Praktikant
06. december 2002 - 19:25 #4
ok - jeg havde bare ikke lige set at det skulle være muligt at søge i det; når jeg læser din beskrivelse igen så er vel nærmest et lotus-notes system du leder efter. Jeg ved ikke om der findes nogen public domain programmer som kan det.

Min motivation til at henvise til CVS er at vi tjekker _alt_ ind i cvs på mit arbejde (også word-dokumenter og e/r-diagrammer)... det fungerer ret godt, men man kan så ikke søge i det.
Avatar billede mfalck Praktikant
06. december 2002 - 19:27 #5
endnu en motiverende faktor er (at siden vi bruger cvs til at versionsstyre vores kode) så er der kun eet sted der skal tages backup af; nemlig cvs-repositoriet på serveren.
Avatar billede arne_v Ekspert
06. december 2002 - 21:42 #6
Jeg tror du leder efter et system a la Documentum,
som er specielt lavet til at gemme store antal
dokumenter i.

Man kan også kalde det et versions-styrings system
skræddersyet til dokumenter og ikke source code
filer.

Men prisen er formentlig astronomisk. Det er beregnet
til større virksomheder.