Avatar billede beejay Nybegynder
17. oktober 2000 - 13:46 Der er 11 kommentarer og
2 løsninger

Microsoft Frontpage VS Macromedia Dreamweaver

Hvad for en editor er den bedste til redigering af html? Jeg har hørt meget ofte at Frontpage er dårligere en andre editore. - Selvom jeg bruger FP2K for det meste :)

Selvfølgelig er notesblok den mest professionale vej at redigere på, men det er nu meget hurtigere med en editor
Avatar billede limemedia Nybegynder
17. oktober 2000 - 13:50 #1
Hvorfor er notesblok den mere professionelle ??? (kom det fra en tidligere notepad programmør der så lyset ved andre editorer - ikke WYSIWYG)
Avatar billede beejay Nybegynder
17. oktober 2000 - 13:53 #2
Heh. Det professionelle ved det er at det ikke er alle der er i stand til at lave en site ligeså flot og godt kodet som i en editor. (Selv jeg kan ikke gøre det endnu)
Avatar billede beejay Nybegynder
17. oktober 2000 - 13:54 #3
Det skal lige tilføjes at jeg kun har 5 års erfaring, så jeg kender jo ikke alle koder som JS, CSS lidt DHTML m.m
Avatar billede netsrac Praktikant
17. oktober 2000 - 13:54 #4
Ehm...Nordderne bruger notesblok....inden de finder ud af at det er lettere at bruge en editor...frontpage er okay hvis du skal lave ASP..min mening...
Avatar billede limemedia Nybegynder
17. oktober 2000 - 13:56 #5
5 års erfaring med Internet ? det er jo også før det slog rigtig igennem og blev udbredt... Nok om det...

Jeg bruger selv Allaire Homesite til at lave mine sider i... Fordelene er at du kan have flere samtidige dokumenter og der er en god hjælpefunktion hvis du glemmer hvad nogle af attributterne hedder. Der er en god viewer i (din IE inkluderet i app.).
Avatar billede beejay Nybegynder
17. oktober 2000 - 14:04 #6
Jeg syntes også at FP er god til asp.. Nem redigering med den inkluderede html viewer
Avatar billede beejay Nybegynder
17. oktober 2000 - 14:07 #7
BTW: Jeg begyndte først rigtigt at komme ind i HTML, ASP PERL GFX og alt omhandlende webdesign det seneste år, ellers var de 4 år bare lidt legen hist og pist med nogle små homepages (Dengang kendte jeg ikke FP :)
Avatar billede tulle Nybegynder
17. oktober 2000 - 14:25 #8
Jeg startede også med FP2000, men er senere begyndt at bruger Visual InterDev primært til asp og det er absolut mere professionel end FP. En god ting ved FP er at man hurtigt og nemt kan banke nogle sider op der ser ud af lidt. Jeg mener FP er godt hvis man skal lave noget simpelt lidt hurtigt, men skal det være mere avanceret skal man ikke anvende FP. Jeg synes FP er helt håbløst til asp, for FP har det med at lave koden om af sig selv.
Avatar billede beejay Nybegynder
17. oktober 2000 - 14:27 #9
Aha... Det har jeg fundet ud af nogle gange, men jeg har lært at bruge FP UDEN at det laver om på koderne
Avatar billede hobbez Nybegynder
17. oktober 2000 - 14:31 #10
Påstand: Enhver der laver hele websites i Notepad bruger enten alt for megen tid, eller laver kun helt simple websites.

Proff? Tja, spild af tid vil jeg sige. Selvfølgelig skal man kunne HTML, så man kan rette direkte i koden når der er behov for det, men at lave alt i HTML er sgu dumt (jeg dukker mig lige).

Jeg foretrækker så klart Dreamweaver, ikke mindst på grund af mulighederne for at lave elementer som kan genbruges på flere sider, avancerede templates osv.

<SELVPROMOVERING>
kig evt. på www.rob.dk - alt er lavet i Dreamweaver, og kun få justeringer er lavet direkte i HTML, og alle elemneter der er gentaget - layout, menuer osv. - styrer Dreamweaver, så jeg kun skal rette det EN gang - så sørger Dreamweaver for at rette det på alle sider hvor den anvendes, og for at uploade de sider jeg har rettet.
</SELVPROMOVERING>

Frontpage er nok nemmere at gå til, og efter min mening en udmærket editor, specielt i den nyeste version, der angiveligt ikke skulle svine så meget med koden.

Men hvis det skal være lidt mere avanceret, så vil jeg gerne anbefale Dreamweaver. Det er sværere at gå til, men der følger en form for lær-selv-program med, som tager et par timer, og kommer rimeligt godt rundt om de fleste funktioner i programmet.

/Rob
Avatar billede beejay Nybegynder
17. oktober 2000 - 14:33 #11
Avatar billede ldanielsen Nybegynder
17. oktober 2000 - 14:46 #12
Adobe GoLive er også et bud.

Men jeg er ikke den store CSS/DHTML-nørd, så den er måske ikke så god som jeg tror.

Til gengæld er den hurtig og effektiv til at lave html, den bruger sjældent et tag for meget, du kan lave predefinerede elementer der kan genbruges på alle sider, både html, farver og typografier, den kan lave grafikken for dig hvis du er PhotoShop-forskrækket.

Og jeg ved at du kan arbejde med layers (placere og flytte med træk og slip, realtime recording m.v.) Og der er et temmelig genialt javascript-setup, der kan lave de fleste alm. ting, samt en ok (ikke overfed) JavaScript editor.

Golive er rimelig hård til at lave kode der virker i alle browsere, eller i de browsere du bestemmer at den skal virke i.

Jeg arbejder selv i Visual Interdev, men når der skal laves ren html, så laver jeg det i Golive, mens Interdev står åben i baggrunden. Så sørger den for at opdatere serveren hver gang jeg gemmer en fil i Golive.
Avatar billede beejay Nybegynder
17. oktober 2000 - 15:16 #13
Aha. Men jeg tror jeg holder mig til Frontpage og Dreamweaver. Dreamweaver var tros alt nummer 1 i flere tests i nogle engelske PC magasiner

(Spørg mig ikke hvor det er henne :)