Avatar billede herpezp Nybegynder
05. december 2002 - 23:27 Der er 1 kommentar og
1 løsning

yEnc - problemer med downaloading fra nyhedsgruppe

Jeg har downloadet en gruppe sammenhængene filer (16 filer, som er lagt ud som én 'udgivelse').
Når jeg har downloadet dem, laver programmet (NewsReactor v1.0 build 4607) dem ikke om til de oprindelige filer, men lader dem ligge som *.uue-filer (attach828524.uue osv.).

Hvad er problemet? Jeg har før downloadet sammenhængene filer. Hvad er yEnc, og kan det, at filerne er yEnc, have noget med problemet at gøre?

Herpez P
Avatar billede kwo Nybegynder
07. december 2002 - 09:44 #1
Det er sikkert grunden. Da jeg startede med at rode med yenc, husker jeg det som en meget besværlig proces med at 1) hente 2) omdøbe 3) afkode, eller noget i den stil. Derfor opgav jeg det først.

Men med programmet Agent 1.91 slipper du for alle de problemer. Du markerer bare det der skal downloades og du mærker overhovedet ikke om det er yenc eller ej. Filer delt op i mange dele bliver endda ofte samlet til én stor fil der bare skal hentes.
Avatar billede kwo Nybegynder
07. december 2002 - 09:47 #2
Alternativt kan du læse mere om programmet her, hvor der også er guides til hvordan man håndterer formatet med de traditionelle newsreadere, der ikke kan håndtere yenc. Men som sagt kan det varmt anbefales at finde Agent og bruge det til at hente fra nyhedsgrupperne med. Du kan tit finde det lagt ud i diverse nyhedsgrupper, ellers prøv at spørg efter det.

http://www.yenc32.com/
http://www.yenc.org/