Avatar billede csharped Nybegynder
05. december 2002 - 21:17 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Syntax Highligting

Er der en eller anden der har et par fede links til hvordan og hvorledes man programmerer "Syntax Highligting", da jeg er ved at skrive en HTML editor og meget gerne vil implementere denne funktion ?
Avatar billede roger Nybegynder
05. december 2002 - 23:22 #1
Avatar billede csharped Nybegynder
05. december 2002 - 23:48 #2
Jeg ved at din mening var god nok... og det takker jeg for :)

Men har du selv prøvet at køre det eksempel og den måde at gribe problemmet an på... det skoder... så langt var jeg også selv kommet... mit problem er hvordan det gøres ordentligt og hurtigt... vi kender alle selv hvor irriterende det er at sidde med en editor der blinker hele tiden... jeg gemmer poinene til et evt. kommende forslag... håber du tilgiver mig :)
Avatar billede roger Nybegynder
06. december 2002 - 00:24 #3
ja ok. Jeg har ikke selv prøvet at køre det. Men hvis du bruger RichTextBox, så gøres det altså med SelectionColor osv.
Avatar billede csharped Nybegynder
06. december 2002 - 00:28 #4
Ja det er også hvad jeg selv er kommet frem til (desværre), men har du nogle forslag til hvad jeg ellers kunne bruge end RichTextBox ?
Avatar billede roger Nybegynder
06. december 2002 - 00:29 #5
downloadede det lige....er det når man refresher du mener det blinker ?
Avatar billede csharped Nybegynder
06. december 2002 - 00:35 #6
Ja bla. nå man refresher, men prøv f.eks. at copypaste et langt tekst dokument ind i feltet.
Avatar billede roger Nybegynder
06. december 2002 - 00:36 #7
lol nej....totalt griner når man loader et document...til grin da :)
Avatar billede csharped Nybegynder
06. december 2002 - 00:42 #8
Ja det er det jeg mener... glad for at du kan se det :)
Avatar billede tam Nybegynder
07. december 2002 - 21:39 #9
Hmmm, det er ikke et specielt spændende job (jo, det er det hvis man har tid nok), og som andre har foreslået er det nemmeste at bruge en RichTextBox.
Den "rigtige" måde er at lave en editor helt fra bunden, med GDI+. Det vil sige at du selv tegner _alt_ og så er det forholdsvis nemt lige at kigge på de enkelte ord, inden de tegnes, og se hvilken farve de skal have.
Der er bare meget arbejde i dette, du skal selv tegne en caret (den blinkende cursor) og markering af tekst m.m.
Avatar billede csharped Nybegynder
07. december 2002 - 21:43 #10
Måske har du ret... måske er det den eneste rigtig måde at gøre det på... har du evt. nogle links til folk der leger lidt med det ?
Avatar billede tam Nybegynder
07. december 2002 - 23:16 #11
Der er meget om GDI+ på www.codeproject.com
Avatar billede csharped Nybegynder
08. december 2002 - 16:11 #12
Tak for alle de gode råd... jeg vi så selv lede videre efter noget om hvordan man programmere selv koden :)