Avatar billede alalalalalala Nybegynder
05. december 2002 - 18:35 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Hvad for en firewall

Okay jeg ved godt at dette spm har været oppe MANGE gange og jeg har også prøvet at søge efter det men jeg fandt ikke noget spm magen til mit.

Det skal IKKE være en gratis firewall, jeg stoler simpelthen ikke på noget gratis indenfor sikkerhed.
Zonealarm gider jeg simpelthen ikke, den kører bare ikke ordenligt på min computer.
Så er der andre tilbage? Kører nu med hele norton systemworks 2003 pakken og er godt tilfreds med dne, men er deres firewall noget vær? Hvis ikke hvad for nogen andre skal jeg så vælge?
Beggrund svar
Avatar billede i-know.dk Nybegynder
05. december 2002 - 18:41 #1
Jeg bruger selv norton's firevall og er meget tilfreds med den.
Avatar billede boooboo Nybegynder
05. december 2002 - 18:41 #2
Uh, der er en rigtig god dansk firewall et sted, men jeg kan selvfølgelig ikke huske hvad den hedder...
Avatar billede prodic Mester
05. december 2002 - 18:42 #3
http://www.tryus.dk/bitguard.asp

BitGuard er ofte blevet omtalt som et godt produkt af respektede personer på.
Avatar billede alalalalalala Nybegynder
05. december 2002 - 18:52 #4
Ja okay du er tilfreds med den, men hvorfor? Bare fordi du ikke er blevet havket behøver den ikke være go :)
Avatar billede i-know.dk Nybegynder
05. december 2002 - 18:56 #5
Jeg er tilfreds med de indstillinger og muligheder der er med norton og samtidig med at du kan opdater alle dine produkter "norton" samtidig
Avatar billede alalalalalala Nybegynder
05. december 2002 - 19:08 #6
Hvad med sikkerheden? Havde engagn en trial af 2002 instaleret og jeg prøvede at få nogen til at pinge mig på forskelige måder og den fattede intet, det er ikke nogen stor ting men den burte stadig reagere
Avatar billede i-know.dk Nybegynder
05. december 2002 - 20:35 #7
Jeg har som sagt ingen problemmer med sikkerheden.
Avatar billede alalalalalala Nybegynder
05. december 2002 - 20:37 #8
Det har du egentligt ikke sagt, men okay så.
Avatar billede boooboo Nybegynder
05. december 2002 - 20:40 #9
test jeres sikkerhed her: http://grc.com/intro.htm (ShieldsUp)

Der skulle meget gerne stå "Stealt" i alle resultaterne, ellers er jeres firewalls en gang lort.. :)
Avatar billede boooboo Nybegynder
05. december 2002 - 20:43 #10
*Stealth
Avatar billede i-know.dk Nybegynder
05. december 2002 - 20:45 #11
Dette vile også stå om du så ingen firevall haved men derimod en hammer ved din side.
Avatar billede rs2000 Nybegynder
05. december 2002 - 20:47 #12
Min Norton firewall sagde "Stealth" over hele linien :-)
Så den kan anbefales.
Avatar billede i-know.dk Nybegynder
05. december 2002 - 20:49 #13
Prøv at slette alle jeres firevall og brug den interne der er i xp og se så hvad den siger :)
Avatar billede boooboo Nybegynder
05. december 2002 - 21:04 #14
i-know.dk -> Uden firewall står der 'open', jeg har skam testet det
Avatar billede mrbitguard Nybegynder
06. december 2002 - 21:07 #15
BitGuard er en dansk udviklet firewall (Support og manualer på dansk), der kører 100% driverbaseret, og kan under ingen omstændigheder disables (Undtagen hvis man afinstallerer produktet) NB: Dette er blevet testet ved at diverse hackere har siddet VED en maskine MED BitGuard installeret, og stadigvæk har ingen kunnne komme igennem, selvom alle BitGuard filerne blev slettet og computeren genstartet, og oven ikøbet selvom alle hackerne havde fået et kursus i BitGuard teknologien og dens opbygning. BitGuard benytter sig af en helt ny teknologi, der udover at overvåge nettrafik også overvåger de processer, der kører på computeren. Dette gør, at den er yderst effektiv imod trojanere. Den understøtter samtlige protokoller (255 af slagsen), og har en helt konsekvent portpolitik. BitGuard har desuden en sniffer, der kan give et grafisk billede af al nettrafik på jorden, der er i kontakt med din computer (Sniffercirkel). BitGuard er en miniport driver (Hardware filter driver), og giver dermed samme sikkerhed som en extern hardware box udefra, og en hel del bedre sikkerhed indefra, fordi den kan uddifferantiere trafikken i henhold til eksekverbare filer (Dette kan en hardware firewall naturligvis ikke, da den er ekstern, og dermed ikke ved noget om de processer, der kører på computeren - dermed kraftig reduceret trojaner sikring). Man vil se dette, når man installerer produktet: Windows tror at BitGuard er ny hardware på computeren... BitGuard kan fås i en 14 dages trial eller købes hos www.tryus.dk