Avatar billede allsimon Nybegynder
05. december 2002 - 18:27 Der er 11 kommentarer og
2 løsninger

Råd: Brugt PowerBook eller ny iBook

Jeg står overfor at skulle købe en Apple bærbar og har fået tre tilbud:

1) En 13 mdr. gammel brugt PowerBook 667 Mhz, 512 MB RAM, 30 GB, Airport kort. Ca. 16.000

2) En helt ny iBook 800 Mhz, 384 MB RAM, 40 GB IBM TravelStar Harddisk (8MB buffer). Ca. 15.000.

3) En helt ny iBook 800 Mhz, 384 MB RAM, 30 GB standard harddisk. ca. ca. 13.000

Hvilken skal jeg vælge?
Og hvilken er mest fremtidssikret?

Den skal bruges som "den 2. computer". Jeg har allerede en stationær computer som jeg vil bruge til alt det "tunge".
Avatar billede runeevers Nybegynder
05. december 2002 - 18:30 #1
Jeg vile nok vælge 3´eren, udfra den betragtning at den er hurtigere end førstnævnte, samt at harddisken vel er tilpas stor til at det er unødvendigt at spendere ydderligere 2000,- på 10 ekstra GB.
Avatar billede sami Nybegynder
05. december 2002 - 18:32 #2
Jeg har selv en PB og sig mig lige engang - G4 - processoren skulle da vist gøre det klart at det er Pb'en man vælger - super mange gange mere Power.
Avatar billede allsimon Nybegynder
05. december 2002 - 18:34 #3
men er G4'erne virkelig SÅ mange gange hurtigere end G3'erne, når jeg jo kun skal bruge den til skrivning, surfning, og en lille smule PhotoShop og Dreamweaver en gang i mellem.

Er det virkelig værd at bruge 3.000 kr på?
Avatar billede ctacta Nybegynder
05. december 2002 - 18:52 #4
Køb den nye iBook, den har nemlig en hidtil uset performance på batteriet (5 timer) da har de gamle ikke!!!) Har også magnesiumramme og kabinet af stødsikkert polycarbonat. Fåes fra 9.990,- incl.moms www.apple.dk

Har selv en ;-)
Avatar billede ctacta Nybegynder
05. december 2002 - 18:53 #5
Ups - det var nu et svar!
Avatar billede allsimon Nybegynder
05. december 2002 - 18:57 #6
Ja, det er også den jeg hælder mest til.... meeeen til man skal jo være helt sikker :-)

Hvor svært er det egentlig at skifte hardware'n ud på en bærbar mac?
Jeg er rimelig ferm på fingerne og har selv samlet to PC'er helt fra bunden.
Avatar billede ctacta Nybegynder
05. december 2002 - 19:09 #7
bærbare skal man IKKE selv pille ved. Du kan kun skifte ting som hd'en, resten er custom og special komponenter og det skal man absolut ikke pille ved!

Køb en ny, den er suveræn til prisen. Købte min med DVD/CD-RW til 12.990,- incl. alt og fik en Office X med til indkøbspris ;-)
Avatar billede allsimon Nybegynder
05. december 2002 - 19:31 #8
ctecta >>> Hvor købte du den henne?
Avatar billede ctacta Nybegynder
05. december 2002 - 19:35 #9
Direkte hos apple, kender en der arbejder hos dem.
Kontakt en forhandler, han kan godt "trylle"
Avatar billede allsimon Nybegynder
05. december 2002 - 19:39 #10
Det er altid godt at kende nogen der kender nogen... jeg kender ikke nogen... snøft :-)

Så må jeg forsøge at charmere mig til ind på en sælger i en butik.

Er avancen stor på nye mac'er? Hvor meget kan jeg presse ham til, før han står af?
Avatar billede ctacta Nybegynder
05. december 2002 - 19:41 #11
Den er lav, gætter på 10% måske men max. 15%...
Avatar billede allsimon Nybegynder
05. december 2002 - 20:38 #12
Ok... tak for hjælpen
Avatar billede tre Nybegynder
06. december 2002 - 09:47 #13
Jeg ville nu vælge PowerBook'en. Ikke mindst pga. den fantastiske lækre 15,2" skærm!

Desuden har den også flere RAM og Airport (hvis du har brug for det) - og så ser den efter min mening også lidt smartere ud!