Avatar billede torstenegede Nybegynder
05. december 2002 - 17:24 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

RIS-RISREP

Hej.

Efter at have opdateret en klient med SP3 til Win2000, kan jeg ikke få lov til at køre RIPREP, og således lægge et nyt image til serveren. Jeg får følgende fejlmeddelelse:

The server to which you chose to replicate this system does not contain a image. The version of the CD-based image on the server must match the version of the system you are attemping to copy. Select a different server or add a CD-based image to the server\".

Problemet er at jeg har et CD-rom baseret image på serveren. Hvad skal jeg gøre.

På forhånd tak
Avatar billede venturer Nybegynder
06. december 2002 - 15:09 #1
Det kan være fordi at dit eksisterende image er uden service pack 3.

Prøv at kopiere i386 mappen over i c:\w2k\i386
Pak så din servicepack ud i en anden mappe ved at skrive (kan ikke lige huske det rigte sp3 filnavn) sp3.exe /x hvor efter den vil spørger hvor den skal pakke filerne ud til.
Når du er pakket ud finder du update.exe i update mappen i den mappe hvor du pakkede SP3 ud til. Skriv update.exe -s:c:\w2k
På den måde bliver SP3 integreret i installationsfilerne.
Lav så et ny image i din RIS server og vælg c:\w2k\i386 istedet for dit CD drev.

Jeg ved ikke om dette er løsningen, men dit "grund image" på RIS-serveren indeholder nu SP3.
Avatar billede torstenegede Nybegynder
06. december 2002 - 15:21 #2
Takker - jeg prøver, vender tilbage..
God Weekend
Avatar billede torstenegede Nybegynder
28. juli 2003 - 13:20 #3
Hejsa - undskyld den lange svartid. Det virkede, Tak for hjælpen
Avatar billede venturer Nybegynder
28. juli 2003 - 20:05 #4
Pjat.. Det var da kun godt et halvt år :)