Avatar billede lexcarter Nybegynder
17. oktober 2000 - 03:52 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Ingen lyd på bærbar

Jeg har en Acer 505 TravelMate med et lydkort, der ikke fungerer korrekt. If. Windows98 er det et Crystal WDM Audio Codec. Når jeg opdaterer drivere anbefaler W98 at beholde de eksisterende drivere.
Nogle idéer??
Avatar billede powell Nybegynder
17. oktober 2000 - 08:29 #1
Hvis det er et lydkort der kan tages ud af computeren, så gør det og fjern alle lyddriverne fra enhedshåndteringen. Genstart computeren med kortet i igen, og prøv om det hjælper.

Hvis det ikke gør, bliver du nødt til at tvinge computeren til at bruge andre drivere, den vil bruge de drivere den har, fordi windows tror at den kan komunikere med kortet, og det kan den ko hørbart ikke.
Avatar billede romeo Nybegynder
17. oktober 2000 - 09:06 #2
Download driveren fra Acer. Så skulle den virke
optimalt. Hvis windows anbefalder at beholde dens egen drivere, så er det ikke nødvendigt, installer altid producentens driver hvis det er en bærbar. Driveren kan hentes her.
http://www.acersupport.com/library/ti_note/tm505aud.exe

Avatar billede ivanizmir Nybegynder
17. oktober 2000 - 16:38 #3
Problemet kan også bestå i konflikt mellem Crystal WDM og netkortet, dette er en klassiker...
Avatar billede lexcarter Nybegynder
17. oktober 2000 - 16:41 #4
Hovsa - der skulle også have været point til Ivanizmir - det virkede faktisk uden netkort
Avatar billede powell Nybegynder
17. oktober 2000 - 16:57 #5
Det ordner jeg...
Avatar billede powell Nybegynder
17. oktober 2000 - 16:59 #6
Avatar billede pryce Nybegynder
17. oktober 2000 - 17:09 #7
Hæderlig fyr. Respekt for det.