Avatar billede flinke Nybegynder
05. december 2002 - 14:11 Der er 15 kommentarer

win 2000 klienter skal logge på nt4 server

Når folk med win2000 maskiner prøver at logge på vores nt4 netværk, virker logon scriptet ikke.  Det eneste drev der bliver mappet er home directory på server.  Alle andre fælles drev kan ikke mappes.  Derudover er der i scriptet en henvisning til kix.  som skal instalere antivirus software og opgradere virus defs. Dette virker heller ikke. HVORFOR IKKE!!!!!!!
Avatar billede anuseren Nybegynder
05. december 2002 - 14:13 #1
"Derudover er der i scriptet en henvisning til kix.  som skal instalere antivirus software og opgradere virus defs. Dette virker heller ikke. HVORFOR IKKE!!!!!!!"

måske fordi som du selv siger, scriptet kører ikke! :o)

har du under de forskellige bruger skrevet hvad bat filen hedder som de skal køre når brugerne logger ind?
Avatar billede flinke Nybegynder
05. december 2002 - 14:23 #2
Dette er de første win2000 maskiner vi skal have på nettet, erfaringen er derfor ikke så stor.  På nt maskinerne er der ud fra de forskellige brugere henvisninger til bat filen.  Hvordan er det på 2000 klienten, skal det defineres lokalt også????
Avatar billede thomasd Nybegynder
05. december 2002 - 14:25 #3
Prøv at ligge en pause ind i logon.bat filen, så du kan se hvilken fejlmeddelse der står i kommer.
Avatar billede thomasd Nybegynder
05. december 2002 - 14:27 #4
Fejlmeddelelse der kommer
Avatar billede flinke Nybegynder
05. december 2002 - 14:27 #5
Har jeg prøvet ingen fejl.  Jeg kan også få fat i drevene ved at mappe det manuelt, så forbindelsen til serveren er der med de rigitige rettigheder.
Avatar billede anuseren Nybegynder
05. december 2002 - 14:32 #6
HAR du sat 2000 maskinerne ind i domænet?
Avatar billede flinke Nybegynder
05. december 2002 - 14:33 #7
ja
Avatar billede anuseren Nybegynder
05. december 2002 - 14:36 #8
og når du skriver brugernavn og adganskode

så er du SIKKER på den logger på domænet og ikke på maskinen lokalt...
Avatar billede flinke Nybegynder
05. december 2002 - 14:40 #9
Bruger navn ok
password ok
Domæne ok.
Avatar billede anuseren Nybegynder
05. december 2002 - 14:41 #10
så SKAL den også køre .bat filen

med mindre du har lagt bat filen et sted hvor serveren ikke kan finde den... eller du ikke har skrevet det rigtige fil navn under brugeren...
Avatar billede flinke Nybegynder
05. december 2002 - 14:43 #11
Ja det mener jeg også, kan det have noget som helst at gøre med klient maskinen.  Brugeren har lokale administrations rettigheder.
Avatar billede anuseren Nybegynder
05. december 2002 - 14:45 #12
nope

når du logger på domænet kører den filen hvis sådan en er defineret...

har du tjekket og dobbelttjekket de ting jeg har sagt?
Avatar billede flinke Nybegynder
05. december 2002 - 14:46 #13
Ja, de ting har jeg styr på, det er jo ikke anderledes end på eksempelvis en winx klient.
Avatar billede anuseren Nybegynder
05. december 2002 - 14:49 #14
ikke udover at man skal melde maskinen ind i domænet...

hvor man bare sætter et flueben i win9x
Avatar billede flinke Nybegynder
05. december 2002 - 14:50 #15
Enig