Avatar billede klodsmajor Nybegynder
05. december 2002 - 12:44 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

hent fra database

Hej

Jeg kunne godt tænke at hente alt fra en  databasetabel hvis værdier indeholder et af bogstaverne "a,c,d,e,f,h,u,"

Hvordan ?
Avatar billede oasen Nybegynder
05. december 2002 - 12:50 #1
SQL = "Select Felt From Tabel Where Felt Like '%a%' Or Felt Like '%b%' Or Felt Like '%c%' Or Felt Like '%d%' Or Felt Like '%e%' Or Felt Like '%f%'"
Avatar billede korup Nybegynder
05. december 2002 - 12:51 #2
Du kunne måske bruge:

SELECT * FROM 'tabelnavn' WHERE 'lala' LIKE 'a' OR LIKE 'c';

/korup
Avatar billede medions Nybegynder
05. december 2002 - 12:59 #3
Eller den helt sikre:

<html>
<head>
    <title></title>
</head>
<body>

<%
    Set objConn = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
    objConn.Open "Driver={Microsoft Access Driver (*.mdb)};DBQ=" & Server.MapPath("db.mdb")

    strSQL = "SELECT * FROM tabel"
    Set objRs = objConn.Execute(strSQL)

    While Not objRs.EOF
        If InStr(objRs("FeltNavn"),"a") Or InStr(objRs("FeltNavn"),"c") Or InStr(objRs("FeltNavn"),"d") Or InStr(objRs("FeltNavn"),"e") Or InStr(objRs("FeltNavn"),"f") Or InStr(objRs("FeltNavn"),"h") Or InStr(objRs("FeltNavn"),"u") Then
            strText = strText & objRs("FeltNavn")
        End If
    objRs.MoveNext()
    Wend

    Response.Write(strText)
%>

</body>
</html>

//>Rune
Avatar billede klodsmajor Nybegynder
05. december 2002 - 13:06 #4
Ok, jeg skulle nok have forklaret mig bedre...Min fejl.
Det er rigtig nok, det som i skriver, men jeg skal bruge det i forbindelse med dette: (det virker jo selvfølgelig ikke)

Dim test
test = Request.Form("test")

If test = "" Then
test = "acdefhu"
End If

sql = "Select * From tabel where test LIKE '%" & test & "%'"
Set rs = Conn.Execute(sql)

Håber i kan se hvad jeg mener :o)
Avatar billede karmapolice Nybegynder
05. december 2002 - 13:06 #5
lidt mere elefant løsning:
SELECT * FROM table WHERE feltnavn IN ('a', 'c', 'd', 'x')
Avatar billede oasen Nybegynder
05. december 2002 - 13:38 #6
Nej, jeg aner ikke, hvad dit problem er...
Avatar billede klodsmajor Nybegynder
05. december 2002 - 13:50 #7
Mit problem er at hvis der er blevet indtastet en værdi i tekstfeltet (test) så skal der søges efter det som der er blevet indtastet og ikke a,c,d,e,f,h,u,.
Avatar billede medions Nybegynder
05. december 2002 - 13:52 #8
If InStr(test,"a") Or InStr(test,"c") Or InStr(test,"d") Or InStr(test,"e") Or InStr(test,"f") Or InStr(test,"h") Or InStr(test,"u") Then
test = "acdefhu"
End If

sql = "Select * From tabel where test LIKE '%" & test & "%'"
Set rs = Conn.Execute(sql)

Sådan?

//>Rune
Avatar billede klodsmajor Nybegynder
05. december 2002 - 15:25 #9
Ja, det var noget ligende det der....Tak for det.
Avatar billede medions Nybegynder
05. december 2002 - 15:26 #10
Anytime :o)
Thx 4 Poinz

//>Rune