Avatar billede caytronic Nybegynder
04. december 2002 - 18:59 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

ftp hjælp

hej jeg sider og roder med en red hat 8, og har fået apache til at virke perfegt både med php og msgl, så det er jo perfegt...
men så tængte jeg at det kunde være fet at få en ftp sat op samtidig med alt det andet.......... men hvordan...
er der nogen der vil hjælpe mig med:
hvilket softwer skal jeg bruge...
hvor finder jeg den nødvendige doku., bare sådan i tilfælde at i ikke gider at guide mig igendem hele procesen..

På forhånd tak..
Avatar billede thomasledet Nybegynder
04. december 2002 - 19:05 #1
Avatar billede thomasledet Nybegynder
04. december 2002 - 19:06 #2
af andre nævneværdige ftp-daemons er proftpd som du kan lure mere om på

http://www.proftpd.org
Avatar billede herlock Nybegynder
04. december 2002 - 19:25 #3
Avatar billede mfalck Praktikant
04. december 2002 - 20:27 #4
bare du ikke køre wuftpd - det er et sikkerhedshul på størrelse med Mars (sådan cirka)
Avatar billede thomasledet Nybegynder
05. december 2002 - 00:45 #5
det er korrekt at wu-ftpd har en lang historie med sikkerhedshuller... men det behøver ikke nødvendigvis at betyde, at der er en masse tilbage... tænk om du har fundet dem allesammen og at det bare er et spørgsmål om tid, før man finder hul på hul i fx pureftpd eller proftpd? det er jo ikke til at sige... hverken pureftpd eller proftpd har helt rene samvittigheder, når det kommer til huller... der har i tidernes løb også været huller i disse programmer og der vil helt sikkert blive fundet flere... derfor bør min sikre sig yderligere og ikke bare stole blindt på sin ftp-server... eller noget andet program for den sags skyld...
Avatar billede net-base.dk Nybegynder
05. december 2002 - 08:49 #6
www.lws.dk kan du også finde en vejledning til Proftpd og en masse andre vejledninger...
Avatar billede caytronic Nybegynder
14. december 2002 - 07:02 #7
OK Ok nu har jeg prøvet de forskelligr FTP server i her har forslået og har valgt proftp...
Jeg fandt også en gui til den og det virker tilsyneladende, men jeg har et problem....
jeg kan ikke overføre filer...
jeg kan hænte filer som jeg på serveren læger i biblioteket men jeg kan ikke læge nogen ind fra en klient....
Den der kommer med et brugbart hint får poingene ellers må i dele dem....
PFH. tak for hjælpen
kim