Avatar billede sesam Nybegynder
04. december 2002 - 14:58 Der er 6 kommentarer og
3 løsninger

Er der forskel på C++ og Visual C++

Er der forskel på C++ og Visual C++?
Avatar billede di8leva Nybegynder
04. december 2002 - 15:04 #1
hmmm... ja =)

Visual C++ tror jag har en masse GUI-komponenter der man kan bruge nær man udvikler.
Avatar billede jpk Nybegynder
04. december 2002 - 15:06 #2
C++ er et programmeringssprog, der har nogle standardmetoder.

Visual C++ er et integreret udviklingsmiljø, der foruden diverse editorer og værktøjer, compiler etc. har nogle extra klasser/libs med funktionalitet.

Så ja, der er forskel!
Avatar billede sesam Nybegynder
04. december 2002 - 15:08 #3
Hvilket af dem vil du så anbefale ???
Avatar billede edidak.dk Nybegynder
04. december 2002 - 15:12 #4
Du kan ikke sammenligne de to ting!

Visual C++ er et program og C++ er et sprog ...

Du spørger faktisk efter noget ligende:

Jeg skal save i en dør skal jeg bruge en sav eller en hammer?
Avatar billede jpk Nybegynder
04. december 2002 - 15:12 #5
Som sagt er C++ et programmeringssprog. Du kan ikke lave noget (nogle programmer) uden en eller anden form for teksteditor samt en kompiler (som minimum!)

Jeg bruger selv VC++ en del og er meget tilfreds med funktionaliteten!
Avatar billede jpk Nybegynder
04. december 2002 - 15:14 #6
edidak.dk >> Nærmere:
Skal jeg bruge en sav eller en hammer? (der skrives ikke hvad formålet er...)
Avatar billede sesam Nybegynder
04. december 2002 - 15:15 #7
Øhhh ja ok det anede mig også at visual c++ var et program, det var det svar jeg var ude efter...
Avatar billede edidak.dk Nybegynder
04. december 2002 - 15:16 #8
Ja det er jo rigtigt nok ...

Heller ikke verdens bedste eksempel ;)
Avatar billede dcgeek Nybegynder
05. december 2002 - 19:04 #9
Visual C++ er udviklingsmiljøet, altså et program/værktøj du bruger til at programmerer i. C++ er sproget du programmerer i.