Avatar billede michael-k Nybegynder
04. december 2002 - 14:22 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Tabel istedet for iframe

Har lavet nyt design og nu skal jeg til at have kigge på det kedelige nemlig kodningen ;)
Jeg har sat og prøvet mig frem med noget iframe, men kom til at tænke på at istedet for at bruge en iframe i en tabel kunne man så ikke bare bruge tabellen og så smide en scroll på når der kom mere tekst og billeder i end tden kan magte i forhold dit dens width og height.
Hvis det kan hvordan gøres det så ?

Og er det smart at gøre det på den måde, har aldrig før brugt iframes men har hørt en masse onde rygter om dem :)
Avatar billede zeetax Nybegynder
04. december 2002 - 14:34 #1
Iframe er gode nok, nogen steder :) Men kan kun vises i Inet Explorer 4.0 og opefter, men jeg bruger selv layer, lige nu ihvertfald :) Du skal først sige din baggrund ikke skal gentages med denne her kode: style="background-image:url(background.jpg); background-repeat: no-repeat" Sæt den ind i <body> eller i en tabel i starten :) Efter det skal du sætte det her ind: <div id="layer1" style="position:absolute; left:15px; top:111px; width:630px; height:437px; z-index:1; border: 0px solid lime #FFFFFF; overflow: auto"> <-- Du kan flytte rundt på boksen med "left" og "top", men så sætter du en boks med scrollbar der har samme baggrund som din side og du kan skrive i den, den skal afsluttes med </div> :)

Hvis det her lyder meget indvinklet, som jeg selv synes, så smid en mail til mig (zeetax@msn.com).
Avatar billede michael-k Nybegynder
04. december 2002 - 14:41 #2
Det lyder meget fornuftigt nok  kigger lige på det og vender tilbage hvis jeg ikke kan få det til at virke
Avatar billede knudgert Nybegynder
04. december 2002 - 14:42 #3
>zeetax
Iframe er gode nok, nogen steder :) Men kan kun vises i Inet Explorer 4.0 og opefter
Hvornår bliver dette slået ihjel?
iframe virker i alle ver. 4-browsere og nyere undt. Netscape 4.x.
Avatar billede michael-k Nybegynder
04. december 2002 - 15:05 #4
Tror ikke jeg har helt forstået det aligevel
Der hvor pladsen skal være til at lave tekst osv. til siden  er jo en <td>noget tekst her</td>
Så skal jeg vel have sat denne ind i min <td> style="background-image:url(background.jpg); background-repeat: no-repeat

Og hvor skal så denne her ind henne  <div id="layer1" style="position:absolute; left:15px; top:111px; width:630px; height:437px; z-index:1; border: 0px solid lime #FFFFFF; overflow: auto">

Min kode ser sådan her ud:

<tr>
        <td colspan="5" width="357" height="183" style="background-image: url('images/billede_05.jpg');" background-repeat: no-repeat;"></td>
    </tr>
Avatar billede michael-k Nybegynder
04. december 2002 - 15:31 #5
Jeg tror nok jeg har den  men syntes det ligner en gang slamkodning i første klasse  kan det passe det skal laves sådan
<tr>
        <td colspan="5" width="357" height="183" style="background-image: url('images/billede_05.gif'); background-repeat: no-repeat;"><div id="layer1" style="position:absolute; left:320px; top:175px; width:357px; height:183px; z-index:1; border: 0px solid lime #FFFFFF; overflow: auto">JaJa sdfdsfsdfwrefsfserfresgfsdfsregfsdfgresfsfgrsgfdxgtdhthyjyukyiuyfhhd</div> </td>
    </tr
Avatar billede michael-k Nybegynder
04. december 2002 - 15:50 #6
Det er da ikke den vilde gang i den  zeetax  gider du smide et svar.  Jeg mailer ikke da et svar skal være tilgængelig for de andre eksperten bruger også
Avatar billede michael-k Nybegynder
04. december 2002 - 22:35 #7
Ser det ikke ud til :)