Avatar billede claus_w Nybegynder
04. december 2002 - 13:43 Der er 1 kommentar

JFormattedTextField() og setDefaultButton()

Jeg har lavet en java-applikation med en række formaterede tekstfelter (med JFormattedTextField) samt en submit knap.

Hvis der bliver trykket ENTER i nogle af disse tekstfelter ønsker jeg at submit-knappens action bliver udført.

Hvis jeg havde brugt normale JTextField() ville dette have virket:

getRootPane().setDefaultButton(submitKnap)

..men det gør det af en eller anden grund ikke med JFormattedTextField() - hvordan gør jeg så?
Avatar billede fredslund Nybegynder
05. december 2002 - 17:36 #1
Hvad med en KeyListener, der siger til, når du trykker på enter?
Ex:

...  implements KeyListener
...  knap.addKeyListener(this)

public void keyPressed(KeyEvent evt)
{
    if(evt.getKeyCode() == KeyEvent.VK_ENTER)
    ... din handling
}
- og så skal du lige huske at implementere de andre funktioner i KeyListener-interfacet....keyTyped og keyReleased