Avatar billede cyb Nybegynder
04. december 2002 - 12:59 Der er 3 kommentarer og
3 løsninger

Bærbar DELL computer vil ikke lukke ordentligt ned.

Står med en bærbar dell computer på ca. 1 år der er begyndt ikke at ville lukke ordentligt ned.
Når man vælger "shut down" i windows begynder windows ganske rigtigt at lukke ned, men efter at programmet er stoppet køre maskinen stadig blodt med stort skærm og blæseren starter op.
Jeg har derefter slukket maskinen ved at holde power knappen inde i 10 sec. - men næste gang den startes kommer samme problem (somregl). Ca 1 ud af 10 gange lukker maskinen ned som den skal.
Er der nogen ideer på hvorfor der sker og hvad jeg kan gøre ved det?
Avatar billede danielg Nybegynder
04. december 2002 - 13:02 #1
har du prøvet at formatere
Avatar billede hobbez Nybegynder
04. december 2002 - 13:05 #2
Prøv også at slå ANTIVIRUS fra, før du lukker ned, og se om det hjælper.

Prøv også at køre SCANDISK.

Og som en sidste mulighed så prøv at defragmentere.

/Rob
Avatar billede toocool Nybegynder
04. december 2002 - 15:28 #3
vil foreslå at du sletter win (hvilken win bruger du?)

Prøv evt. at opdatere din BIOS, måske der er kommet en patch
Avatar billede cyb Nybegynder
04. december 2002 - 16:04 #4
Bruger Windows ME.
Vil prøve og slå antivirus fra og køre scandisk igen - selvom den køre hvergang maskinen bootes eftersom den jo ikke er lukket ned korrekt. Samt at defragtmentere den.
Men at formatere maskinen må betragtes som absolut sidste løsning eftersom der eksistere data på den som ikke er backuppet (ikke endnu ihvertfald ;-)
Er der flere gode ideer ?
Avatar billede f80 Nybegynder
04. december 2002 - 21:10 #5
Hej cyb.
Jeg har osse en Dell Inspiron 8000,den blev leveret med win me.
Og det kørte meget godt i starten.Men så begyndte den at lave dette mærklige nummer når den skulle lukke ned.
Nemlig med en sort skærm og en blinkende curser i venstre hjørne.Jeg ringede straks til Dell,men de kunne ikke hjælpe mig.Så derefter gik jeg over til win 2000 og idag win xp.
Og har aldrig oplevet dette problem i andre windows end win me.
Så jeg tror dette er et problem for win me,det er nu heller ikke det bedste til dags dato.
Så mit gode råd til dig er at prøve at opdatere via windows update,da jeg tror problemmet ligger i windows.
Ellers så er der kun den tunge og lange vej,nemlig at formatere din harddisk.Og så lave evt.en ghost på den så slipper du nemlig for at skulle hele vejen om igen.

Håber du kan bruge dette til noget??
Ellers skriv til mig.

Hilsen fra en glad Dell ejer.
Avatar billede cyb Nybegynder
05. december 2002 - 08:12 #6
Tak for hjælpen alle sammen. Jeg tror det måske kan være en win ME feature. Eller også har maskinen måske fået virus. Jeg sad og prøvede at slå virusskanneren fra da jeg opdagede den ikke virkede overhovedt. Kunne ikke afinstallere eller noget, og maskinen rebootede da jeg prøvede at skanne den fra www.antivirus.com - så måske en fix lille virus.
Bliver nok nød til at reinstallere den :-(